تهران-ایرنا- رئیس جمهور مصر در «کنفرانس بغداد2» اعلام کرد که عراق در زمینه مبارزه با تروریسم به موفقیت‌های مهم و بزرگی دست پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، «عبدالفتاح السیسی» در ادامه سخنان خود در این کنفرانس که عصر امروز سه شنبه در اردن برگزار شده است، افزود: «از تلاش‌های ملی در عراق برای بدست آوردن جایگاه خود و نقش تاثیرگذارش در منطقه حمایت می‌کنیم».

رئیس جمهور مصر در ادامه با تأکید بر دستیابی بغداد به دست‌آوردهای مهم در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: «اوضاع امنیتی بغداد به طور چشمگیری بهبود یافته است».

وی کنفرانس بغداد را فرصتی برای توسعه و هماهنگی با عراق در مقابله با مشکلات و چالش‌ها دانست و گفت که «موفقیت عراق به منزله موفقیت تمام منطقه است».

رئیس جمهور مصر گفت که «ما در کنار عراق و اردن تلاش کردیم سازوکار و همکاری سه جانبه انجام دهیم».

دومین دور کنفرانس بغداد ظهر امروز سه شنبه با مشارکت مسئولان بلندپایه ۱۲ کشور از جمله «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی «عبدالله دوم» شاه اردن در سواحل بحرالمیت در این کشور آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، در این کنفرانس که به دعوت «عبدالله دوم» شاه اردن و با هماهنگی «شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برگزار شده است، سران و مقامات کشورهای ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه، همراه با دبیر کل سازمان همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای عربی و نمایندگان سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه حضور دارند.

این کنفرانس بر اساس تصمیم اولین کنفرانس که در آگوست ۲۰۲۱ در بغداد برگزار شد، به میزبانی اردن برگزار می‌شود و هدف آن حمایت از حاکمیت، امنیت و ثبات عراق و توسعه مکانیسم‌های همکاری با این موضوع به گونه‌ای است که امنیت، ثبات و روند توسعه منطقه را افزایش دهد.

بر اساس اعلام رسانه‌های اردن، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سفرای کشورهای عربی، اتحادیه اروپا، گروه ۲۰ حضور دارند.