سنندج- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یکی از مراکز رشد این دانشگاه به نام تلاشگران آیرین ماد، عنوان فناور برتر جشنواره علوم پزشکی رازی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر افشین ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد کسب این عنوان گامی در جهت توسعه فناوری و تحقق شعار سال در استان باشد.

وی یادآور شد: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه یکی از بخش های گروه توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری است و در حال حاضر هشت شرکت فناور در این مرکز مستقر هستند و تا کنون ۱۴ نمونه اولیه محصولات فناورانه توسط شرکت های مستقر تولید شده است.

جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، همه ساله به منظور تجلیل از محققان برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور و منطقه خاورمیانه و کشورهای عضو آیسسکو با هدف معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی با تأکید بر جنبه‌های نوآوری برگزار می‌شود.

ثبت نام جشنواره رازی در سه گروه علوم پایه پزشکی، علوم بالینی و سلامت و اختراعات و فناوری انجام می شود. داوری ها در مراحل مختلف صورت می گیرد و در نهایت از برگزیدگان حقیقی و حقوقی تقدیر به عمل خواهد آمد.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.