بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات مهم استان کمبود پزشک متخصص بوده که نیاز است خیران هم برای ماندگاری پزشکان در خراسان جنوبی مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین‌رضا نخعی روز چهارشنبه در آیین توزیع پزشکان متخصص در خراسان جنوبی که با حضور جمعی از مسوولان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد افزود: خیران همواره بازوی توانمند حوزه بهداشت و سلامت استان هستند و امید است در زمینه ماندگاری پزشکان متخصص نیز بتوان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خیران منشا خیر برای عموم مردم است گفت: خیران در حوزه سلامت کمک‌های خوبی دارند که ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از گذشته مسائلی درخصوص کمبود پزشک متخصص در استان وجود داشته و پیگیری‌های خوبی از سوی استاندار خراسان جنوبی در سطح کشور و استان برای حل این مساله انجام شده که نتیجه آن جذب ۸۰ پزشک متخصص بوده است.

وی افزود: پزشکان متخصصان به مناطق محروم خدمات ارایه می‌دهند و برخورداری مردم از این خدمات در پیشگاه خداوند دارای اجر بزرگی خواهد بود.

نخعی یادآور شد: خواسته‌ها و مشکلات پزشکان جذب شده در قالب طرح به کارگروه فرهنگی اجتماعی برده و از سوی استاندار پیگیری می‌شود.

وی پزشکان متخصص را مهمانان ویژه خراسان جنوبی خواند و گفت: انتخاب مناطق محروم برای خدمت به مردم یک توفیق بوده که نصیب پزشکان شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی مردمانی با فرهنگ و معنویت بالا دارد و حضور پزشکان متخصص در این استان برای مردم نعمت محسوب می‌‍شود.

وی عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و لازم است که از هیچ خدمتی به این مردم دریغ نشود.

نخعی با بیان اینکه حضور پزشکان غیربومی که از فاصله‌های دور به این استان آمده‌اند، ارزشمند است گفت: تسهیلاتی در اختیار پزشکان قرار گرفته لذا می‌توانند در قالب ضمانت‌های زنجیره‌ای از آن استفاده کنند.

وی گفت: در هر شغلی باید به دنبال خیر و برکت کار باشیم البته پیگیری‌هایی برای افزایش حقوق پزشکان انجام می‌شود.

یکی از خیران سلامت و فعالان بخش خصوصی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: خدمت به مناطق محروم نوعی جهاد است که باید به آن توجه کرد.

علی‌اکبر فلاحی با اشاره به اهمیت جهاد سلامت در مناطق محروم اظهار داشت: امنیت در خراسان جنوبی مثال‌زدنی است و هر نقطه‌ای از استان برای فعالیت اقتصادی و اجتماعی امن است.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها در استان ادامه داد: فاصله طولانی با مرکز کشور، ضعف‌های پروازی و مناسب نبودن زیرساخت حمل و نقل از مهمترین مشکلات بوده اما لذت خدمت به مردم انگیزه حضور در این منطقه را مضاعف می‌کند.

این خیر سلامت با تاکید بر لزوم همکاری همه بخش‌ها برای ماندگاری پزشکان گفت: تنگناهای حقوقی و مالی نباید مانع از خدمت پزشکان شود لذا در زمینه مشوق‌ها باید مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: دولت توجه خوبی به مناطق محروم به‌ویژه در حوزه مسکن دارد و این فرصت برای همه برابر است.

۸۰ نفر از متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی به منظور تکمیل کادر درمان و ارتقای خدمات تخصصی به بیماران در استان خراسان جنوبی جذب و مشغول به کار شدند.