اهواز - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح جهش کیفیت آموزشی با هدف آماده سازی دانش آموزان این استان برای شرکت در کنکور در مدارس خوزستان اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا امین برملا چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امتحانات هماهنگ و شبیه ساز نهایی کنکور در سه مرحله در استان خوزستان در حال اجرا است گفت: با توجه به تاثیر قطعی ۴۰ درصد سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ، امتحانات نهایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه کنکور سراسری امسال در ۲ مرحله برگزار می شود افزود: کنکور سراسری امسال در دی ماه و تیرماه برگزار خواهد شد.

برملا با اشاره به تغییرات متعدد در روند اجرایی کنکور سراسری گفت: دانش آموزان، داوطلبان و خانواده ها باید اطلاعات صحیح و دقیق را از منابع رسمی دریافت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه خانواده ها باید از تغییرات کنکور آگاه شوند ادامه داد: امسال ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را در کنکور سراسری شاهد خواهیم بود که این میزان در گذشته "تاثیر مثبت" کنکور بوده است که با "تاثیر قطعی" موضوعی متفاوت است.

وی با بیان اینکه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور در کنکور های آینده بیشتر خواهد بود بیان کرد: از این پس شاهد تاثیر ۲۶ درصد دروس عمومی و ۱۴ درصد دروس تخصصی سوابق تحصیلی خواهیم بود.

برملا با بیان اینکه برنامه های متعددی در آموزش و پرورش خوزستان برای موضوع ارتقاء شاخص های آموزشی در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از ۴۰ نشست با مدیران مدارس سراسر استان همچنین نشست های مشاوره ای کنکور در این رابطه برگزار شده است.

جمعیت دانش آموز خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در بیش از ۱۰ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.