سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: سمنان جزو سه استان در کشور است که طرح روستا فن به منظور اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها را در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صادقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در استان سمنان در دانشگاه این شهر ابراز داشت: طرح روستا فن فرصت را برای نخبگان و جوانان در روستاها برای اشتغالزایی ایجاد و از مهاجرت جلوگیری می‌کند.‌

وی با اشاره به ظرفیت روستاهای استان سمنان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، افزود: حمایت از جوانان و نخبگان به منظور اشتغالزایی در روستاها از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم و استان سمنان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان مسیر توسعه را هموار و تسریع می‌کند و این رویکرد در دولت سیزدهم با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: یکم دی ۱۴۰۱ سمنان میزبان ۶ شهید گمنام دفاع مقدس است و آیین استقبال ساعت ۱۵ در کوشک امام رضا(ع) واقع در ورودی شهر سمنان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: شهدا گنجینه‌هایی هستند که تاریخ مشخصی را برای کشور رقم زدند، زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید همواره یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: سمنان میزبان پنجمین اندیشکده حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی شد

فعالیت ۹ مرکز تحقیقات پزشکی پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز در این آیین گفت: ۹ مرکز تحقیقات پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی استان فعال است و پژوهشگران این دانشگاه ظرفیتی ایده‌پرداز و موثر در توسعه کشور هستند.

مجید میرمحمدخانی افزود: سه‌هزار و ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و ۶۵ دانشجو در زمینه دستیاری و تخصصی ارایه خدمت می‌کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: دانشگاه‌ علوم‌پزشکی سمنان فعالیت خود را از سال ۱۳۶۷ با سه دانشکده آغاز کرد و اکنون هفت دانشکده و یک پردیس بین‌الملل در این دانشگاه فعال است.

نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ظرفیتی برای نقش‌آفرینی در اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم در این آیین گفت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در زمینه علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت خوبی برای همراهی در اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هستند.
مهدی منصوری ادامه داد: در پنج واحد و یک مرکز دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ۵۴۰ عضو هیات علمی و ۱۵ هزار دانشجو وجود دارد.

پنجمین مرکز اندیشکده حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کشور در استان سمنان امروز با حضور محمد فرهادی عضو شورای راهبردی اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی شد و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.
این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که با مدیریت غیر متمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند.