«صابر رشیدی» در جریان برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: افزایش تولید و اشتغالزایی جزو برنامههای اصلی دولت سیزدهم است و مجموعه ما نیز در این راستا همراهی خوبی با دولت داشته است.
به گفته وی، امروز تولید با قدرت و قوت در این مجموعه در حال انجام است، نسبت به عرضه و ارائه محصولات جدید و همچنین بهروز آوری محصولات مطابق سلیقه و نیاز مشتریان اقدام شده است و در همه نمایشگاه ها حضوری موثر داریم.
مدیر فروش شرکت امرسان خاطرنشانکرد: اکنون محصولات برودتی این شرکت به کشورهای همسایه از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان صادر میشود و در حال مطالعه و بررسی برای حضور در بازار روسیه هستیم.
وی، عمده مشکلات تولید را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین تامین اجزا، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز برشمرد.
این مدیر فروش با اشاره به تورم جهانی که کشورهای مختلف را به سمت گزینههایی همچون فروش اعتباری کالاهای مختلفسوق داده، ابراز امیدواریکرد دولت در این زمینه بتواند تسهیلات خوبی در اختیار خریداران قرار دهد تا محصولات شرکتها به صورت اعتباری و اقساطی به دست مصرفکنندگان برسد.
وی به فعالیت برخی بانکها از جمله بانک مهر اقتصاد، رفاه و ملت برای ارائه تسهیلات خرید کالا اشاره کرد و گفت: اگر تضامین بانک ها آسان تر شود، تسهیلات راحت تر در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
رشیدی، همچنین ممنوعیت های واردات لوازم خانگی را یکی از اقدامات بسیار خوب دولت در حمایت از این صنعت برشمرد و گفت: حمایتهای رهبر معظم انقلاب از این صنعت که در ادامه عدم واردات محصولات شرکتهای کرهای را به دنبال داشت، بسیار دلگرمکننده و تاثیرگذار بود، اما قاچاق همچنان یکی از مشکلات اصلی است.
وی گفت: امروز در قلب تپنده بازار لوازم خانگی تهران شاهد عرضه و فروش آسان کالاهای قاچاق هستیم که از بنادر جنوبی کشور و پس از آن با خودروهای شوتی (قاچاقبر) وارد شهرهای مختلف و بهویژه پایتخت میشوند، در حالی که قاچاقیچان از شبکه بانکی برای نقل و انتقال پول استفاده میکنند و بنابراین به راحتی قابل رصد هستند که امیدواریم دست دلالان کوتاه شود.
به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازمخانگی(HAMex2022) از روز سهشنبه گذشته (۲۹ آذر) در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپا شد که تا روز جمعه (دوم دیماه) ادامه دارد.
بر پایه این گزارش، ثبت نهایی ۵۱۶ شرکت در این نمایشگاه انجام شده است که ۴۵۶ شرکت داخلی هستند.
در این دوره از نمایشگاه هشت برند خارجی با متراژ ۲۶۳ مترمربع حضور دارند و چینیها با برپایی پاویون چین متشکل از هفت شرکت با ۱۱۸ مترمربع متراژ حاضر هستند.
مجموع متراژ اختصاص یافته در این نمایشگاه ۳۹ هزار و ۶۸۹ متر مربع است که شامل ۲۰ سالن سرپوشیده و همچنین فضای باز است.