همدان- ایرنا- رییس اداره اطلاع رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تغییر ساعت آغاز فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس استان در راستای کاهش مصرف گاز از اول دی تا پایان بهمن ماه خبر داد.

«مهدی جلیلی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: براساس نامه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و با در نظر گرفتن بررسی همه موارد، با توجه به میزان مصرف انرژی در شرایط کنونی، ساعت شروع فعالیت همه مدارس، مراکز آموزشی و ادارات آموزش و پرورش استان از اول دی ماه تا پایان بهمن ماه سال جاری از ساعت ۹ صبح است.

وی ادامه داد: در این راستا شیوه‌نامه زمانبندی ساعات درسی مدارس، اطلاع رسانی خواهد شد.

استاندار همدان نیز پیشتر اعلام کرد: ساعت کار در همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان در راستای کاهش مصرف گاز از اول دی تا پایان بهمن از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر خواهد بود.

«علیرضا قاسمی فرزاد» در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در دی‌ماه اظهار داشت: طبق اعلام مراجع ذی‌صلاح تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی روزهای کاری هفته گرفته نشده است و روال معمول اداری برقرار است.

مدیرعامل شرکت گاز همدان چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با افزایش سرما و برودت هوا میزان مصرف گاز طبیعی در سطح استان به ویژه شهر همدان افزایش یافت و مشترکان در شبانه روز گذشته ( ۲۲ آذر) ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر است.

استان همدان حدود ۳۰۷ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.