پردیس - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران گفت: به مناسبت شب یلدا و با کمک خیران بیش از ۱۳۰ هزار بسته کمک مومنانه در این استان تامین و بین افراد نیازمند شناسایی شده توسط سپاه و بسیج توزیع شد.

به گزارش ایرنا، سردار احمد ذوالقدر شامگاه چهارشنبه در حاشیه توزیع بسته های مومنانه یلدایی در مسجد جامع شهر بومهن اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیران استان تهران پس از شیوع ویروس کرونا و با فرمایش رهبر معظم انقلاب یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته کمک مومنانه در استان تهران تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با اشاره به ایجاد ظرفیت خود اشتغالی برای خانواده های نیازمند، خاطرنشان کرد: خوداتکایی خانواده های نیازمند بخش دیگری از فعالیت سپاه حضرت سید الشهدا(ع) در استان تهران است.

این مسئول ادامه داد: کار خانگی، تولیدات خانگی با بهره گیری از وام های اشتغال تعداد زیادی از نیازمندان را تبدیل به کار آفرین کرده است و در شهر قدس ۵۰۰نفر در کار تولید هستند.

وی افزود: در فاز ۱۱مسکن مهر شهر پردیس در یک مجتمع دوره کار آموزی را می گذرانند، تولید کننده می شوند و برای فروش تولیدات به آنها کمک می کنیم تا به توانمندی اقتصادی برسند.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: انجام تعهد ساخت منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد که در پردیس به زودی به بهره برداری می رسد، باز سازی بافت های فرسوده روستایی طی انعقاد تفاهم نامه با مسکن و شهرسازی، ساخت خط لوله در بخش آب روستایی به مساحت ۲ هزار و پنج کیلومتر در حال انجام است.

ذوالقدر یادآوری کرد: حفر چهار حلقه چاه آب آشامیدنی روستایی که در ماه آینده به بهره برداری می رسد و حفرچاه عمیق در شهرستانهای کم بارش و خشک، ساخت کانال آب برای جلوگیری از هدر رفت آب و تسریع بخشی در انتقال، آسفالت راههای روستایی که تاکنون ۳۳کیلومتر با قیر رایگان دولتی اجرا شده است، از ددیگر اقدامات سپاه حضرت سید الشهدا (ع) است.

وی افزود: تامین ۲ هزار و ۵۰۰ جهیزیه برای نوعروسان که در این بخش عقب ماندگی داریم و از خیران و کسانی که تمکن دارند استدعا داریم که بیش از پیش برای کمک رسانی حضور فعال داشته باشند و قدر دان اعتماد مردم برای کمک های مومنانه به نیازمندان هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت علی بن موسی الرضا شهرستان پردیس نیز در این مراسم گفت: بیش از ۴۸ هزار بسته کمک مومنانه در شهرستان پردیس توزیع شده است.

سرگرد ابراهیم گرمابدری اظهار داشت: تا کنون ۱۵ مرحله کمک مومنانه در شهرستان پردیس برگزار شده که با احتساب ۳ هزار و ۲۹۹ بسته معیشتی یلدایی که امروز توزیع شد افتخار داریم که تاکنون ۴۸ هزار و ۲۰۰ بسته کمک مومنانه توزیع شده است.

وی ادامه داد: در بسته های معیشتی یلدایی که بین نیازمندان توزیع شد ؛ دو نوع میوه ، چای، شکلات، آجیل، قند و یک بسته فرهنگی توسط نیروهای سپاه و بسیج در ۶ نقطه از شهرستان به نیازمندان شناسایی شده اهدا شد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهر پردیس نیز در این مراسم اظهار داشت: با توزیع بسته های معیشتی بخشی از نیاز اقتصادی شهروندان برطرف می شود که نشاط بخشی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: کمک مومنانه توسط قرار گاه خدمت رسانی با محوریت سپاه در پی منویات مقام معظم رهبری طی ۱۵ مرحله در شهرستان پردیس برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.