به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان، با اشاره به اجرای طرح کیفیت بخشی آموزشی برای معلمان و دانشآموزان، اظهار کرد: لازم است، آزمونهای سنجش سطح علمی دانشآموزان در طول سال به صورت مکرر برگزار و نتایج آزمونها در شورای آموزش و پرورش نسبت به هم سنجیده شود.
به گفته وی: مشخص کردن نقطه ضعفها و نقاط قوت دانشآموزان تنها مسیر توزیع صحیح خدمات آموزشی است.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم ایجاد مشوقهایی برای افزایش انگیزه و تلاش دانشآموزان، افزود: جامعه هدف ما در طرح کیفیت بخشی و آزمونهای سنجش فقط نخبگان دانشآموزی نبوده بلکه میخواهیم براساس پراکنش جغرافیایی بهویژه در مناطق محروم اطلاعات علمی دانش آموزان استخراج شود و بتوانیم با حکمرانی صحیح آموزشی، نقاط ضعف را برطرف کنیم.
وی مبنای آزمون های فراگیر را ایجاد دسترسی یکسان برای همه دانش آموزان و زمینه سازی شکوفایی استعدادها دانست و عنوان کرد: خدمت رسانی عادلانه آموزشی بر اساس نتایج آزمون باشد تا ورود سفارشی دانشآموزان به طرح کیفیت بخشی کاهش یابد حتی استاندار هم نتواند خارج از این چهارچوب کسی را وارد کند و تنها مرجع، تلاش و استعداد دانشآموزان باشد.
دوستی، با اشاره به لزوم کاربردی کردن آموزشها، ادامه داد: تاسیس ۳۱ هنرستان جوار کارگاهی در برنامه استانی چهار ساله دولت سیزدهم قرار دارد که تاکنون هفت هنرستان فعالیت آموزشی خود را آغاز کردهاند و لازم است مشکلاتشان رفع و برنامه احداث هنرستانها در سال آینده بسته شود.
وی با تاکید بر لزوم افزایش رفاهیات و نشاط جامعه فرهنگیان استان هرمزگان، دستوراتی برای اختصاص امکانات ورزشی ویژه معلمان صادر کرد.