گرگان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در ۲ فقره تصادف که در جاده‌ شرقی این استان و یک فقره سقوط خودرو به دره در مسیرهای مواصلاتی جنوبی گلستان به وقوع پیوست، پنج نفر از سرنشینان این خودروها در صحنه جان خود را از دست دادند.

قاسم غریب‌آبادی بامداد جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام همکاران مرکز اورژانس ۱۱۵ استان، در ساعت ۱۸ و ۲۳ دقیقه عصر روز پنجشنبه اول دی ماه، مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در جاده گنبدکاووس - ایمر (سه‌راهی الله‌یار) رخ داد که همکاران پایگاه امداد جاده‌ای مسیر وقوع حادثه به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این تصادف که بین یک دستگاه خودرو سواری پژو و یک دستگاه خودرو سواری پراید به همراه مجموع چهار سرنشین ۲ دستگاه خودرو رخ داد، سه نفر دچار مصدومیت شده بودند که یکی از آنان در صحنه تصادف جان خود را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ مصدوم دیگر این حادثه بعد از انجام اقدامات اولیه به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان این موضوع مبنی بر پایان عملیات در ساعت ۲۰ و ۵۱ دقیقه، گفت: برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان این تصادف ۲ تیم امداد و نجات به همراه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات به محل اعزام شدند.

غریب‌آبادی در ادامه با اشاره به وقوع یک فقره تصادف دیگر در روز گذشته یادآور شد: این حادثه ساعت ۲۲ سه‌شنبه شب در مسیر پارک ملی گلستان بین ۲ دستگاه تریلی اسکانیا و یک دستگاه پژو پارس سواری رخ داد که گزارش این حادثه توسط همکاران اورژانس ۱۱۵ برای امدادرسانی اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: ۲ تیم از نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای تنگراه (چهار نفر) با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی ست‌ نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این حادثه سانحه چهار نفر مصدوم شدند که سه نفر از آنان در محل وقوع آن سانحه جان خود را از دست دادند که پس از رهاسازی با ابزارهای فنی تحویل عوامل انتظامی شده و فرد مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وی همچنین با اشاره به سقوط یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ در مسیر رامیان - شاهرود بعد از راهدارخانه که توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان سمنان (EOC) به همکاران ما در گلستان گزارش شده بود، سه تیم از پایگاه آزادشهر (شش‌آب) و امداد کوهستان و جاده‌ای استان سمنان با مجموع هشت نیرو به انضمام ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو کمک‌دار سبک به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در این سانحه، سه نفر دچار حادثه شدند که یک نفر در صحنه جان خود را از دست داد و ۲ نفر هم مصدوم شدند و این عملیات که ساعت ۳۰ دقیقه بامداد گزارش شد، ساعت ۶ و ۵۱ دقیقه به پایان رسید.

غریب‌آبادی با اشاره به این که فرد فوت شده، مَردی ۴۶ ساله بود، پس از رهاسازی و انتقال به کف جاده، تحویل عوامل انتظامی شهرستان رامیان (گلستان) شد، افزود: عوامل امدادی گلستان که به همراه تکنسین اورژانس به محل حادثه اعزام شدند، یک مصدوم را که بانویی ۲۷ ساله بود، با همکاری اورژانس استان سمنان به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود منتقل کردند و مصدوم دیگر که مَردی ۳۵ ساله بود، با رضایت شخصی به عوامل اورژانس از رفتن به مرکز درمانی خودداری کرد.