تهران- ایرنا- جدیدترین آمار دولت ایالات متحده آمریکا حکایت از آن دارد که امید به زندگی مردم این کشور به پائین ترین سطح از سال ۱۹۹۶ میلادی رسیده است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از نیویورک پست، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد همه گیری کرونا طی دو سال گذشته و نیز بالا رفتن میزان مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و روانگران مهمترین علل کاهش امید به زندگی در آمریکا است.

بنا بر اعلام این مرکز، بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان، ابتلا به ویروس کرونا سومین عامل اصلی مرگ و میرها در آمریکا طی سال ۲۰۲۱ میلادی بوده است.

اعتیاد به مواد مخدر و روانگران نیز چهارمین عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا به شمار می‌رود.

فقط در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰۶ هزار و ۹۹۹ مورد مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در آمریکا ثبت شده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی مانند ترامادول و فنتانیل نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۲ درصد افزایش داشت.

در این مدت، اعتیاد و مرگ ناشی از آن در میان آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر، ۲۸ درصد افزایش یافته است.

اما مرگ و میر ناشی از کرونا در سال ۲۰۲۱ نسبت سال ۲۰۲۰ میلادی، با ۱۸.۸ درصد رشد از ۳۵۰ هزار نفر به ۴۱۶ هزار و ۸۹۳ نفر رسید.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا افزود امید به زندگی در میان مردان آمریکا به ۷۳.۵ سال و در میان زنان این کشور به ۷۹.۹ سال رسیده است.