یزد- ایرنا- دوره آموزشی اقناع کنندگان امر به معروف و نهی از منکر با حضور ۵۰۰ نفر پنجشنبه شب همراه با آیین وداع با شهید گمنام در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره ۲ روزه که با حضور جمعی از اقشار مختلف در مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه برگزار شد شرکت کنندگان با اهمیت و ضرورت گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی آشنا شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: آموزش این واجب الهی با روش‌های کارآمد و به روز آمرین و ناهیان از منکر جزو اهداف اصلی دوره است که با حضور مدرسان حوزه و دانشگاه طبق برنامه به خوبی پیگیری شد.

حجت الاسلام ابوذر صانعی با بیان اینکه عمده سرفصل‌هایی که در این دوره آموزشی بیان شد دغدغه‌ها و مطالباتی است که مردم دارند افزود: امید است برگزاری دوره‌های آموزشی بتواند موجب گسترش بهتر فرهنگ امر به معروف شود.

وی با قدردانی از تمامی افرادی که برای گسترش فرهنگ این واجب الهی در استان تلاش دارند اظهار کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تشکل‌ها، شورای امر به معروف، دبیران و رابطان امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیدند.

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی از مهمترین مسایل که باید در بین مردم و جامعه اسلامی روز به روز تقویت و گسترش یابد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و همه مردم و مسئولان در قبال تحقق آن مسئول هستند.

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی افزود: ریشه اکثر مشکلات فرهنگی و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بی توجهی و سهل انگاری به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بین آحاد و اقشار است و باید برای حل مشکل اقدام شود.

در این مراسم همچنین آیین وداع با پیکر مطهر یک شهید گمنام همراه با عزاداری و مداحی در فضایی معنوی برگزار شد.

در پایان این دوره آموزشی توسط کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در اکثر مناطق استان فعال است .