یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده در طرح کشت قراردادی گندم، تاکنون ۲ هزار و ۵۱۴ مورد بوده و تعداد ۲ هزار و ۴۶۹ کشاورزدر این طرح مشارکت دارند.

سید علی معتمدی‌پور روز جمعه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: این استان رتبه نخست کشور در کشت قراردادی گندم و رتبه سوم طرح جهش تولید در دیمزارها را کسب کرده است.

وی افزود: این طرح‌ها در حال اجراست و تلاش مسئولان جهاد کشاورزی در نهادینه شدن این ۲ سیاست کلان کشور ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سطح تعهدی کشت قراردادی گندم آبی در سطح استان ۲۱ هزار و ۷۵ هکتار هکتار بوده که تا این لحظه حدود ۱۴ هزار هکتار از این تعهد اجرایی شده و استان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

معتمدی‌پور عنوان کرد: برش شهرستانی متناسب با سطوح آبی شهرستان‌ها و همچنین بر اساس برنامه جرایی گندم با رعایت برنامه الگوی کشت استان تنظیم و جهت اجرا به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ارسال شده و در این زمینه عملکرد متولیان جهاد کشاورزی از ستاد تا دورترین روستای این استان ستودنی و قابل تقدیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرای تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۶۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این استان در زمینه اجرای کشت قراردادی بهترین عملکرد را در کشور داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، گفت: در این طرح نیز با پیشرفت ۹۴ درصدی در ردیف سه استان برتر کشور قرار گرفتیم که موفقیتی قابل توجه است.

معتمدی‌پور بیان کرد: این موفقیت‌ها تصادفی نبوده بلکه با یک برنامه و انسجام تیمی و پای کار بودن همه مدیران و کارشناسان پهنه رقم خورد.

سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول معادل نیمی از کل تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیش از ۱۳۲ هزار و ۵۱۱ هکتار مزرعه این استان کشت و تولید می شود که ۱۳۰ هزار تن از این میزان گندم است.