تهران- ایرنا- مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: پرسپولیس دو مهاجم خود را از دست داد اما این یک امتیاز برای آن‌ها هم بود. شاید ساپینتو و بازیکنان استقلال فکر نمی‌کردند آن‌ها دو مهاجم خود را از دست بدهند.

به گزارش ایرنا، علی فتح‌الله‌زاده در یک گفت و گوی تلویزیونی در خصوص اینکه ریکاردو ساپینتو گفته بازیکنان تیم استقلال در دربی جنگنده نبودند، اظهار داشت: ساپینتو آدم بسیار فعالی است و احساسات قوی نسبت به تیم دارد و آن طور که می‌خواست بازیکنان جنگنده نبودند. به طور قطع حرف او درست است. دربی بازی است که اگر محکم و پرشور نباشید، لحظه‌ها تعیین‌کننده است.

وی ادامه داد: احساسی به من می‌گوید انگار باختیم اما تا دقیقه ۸۹ تیم حریف زور می‌زد تا با ما مساوی کند. تیمی که یک بر هیچ عقب است و دو بر یک پیش میفتد، نشان می‌دهد مربی خوبی دارد. همه فکر می‌کردند بعد از بازی های جام جهانی شاهد بازی بی‌کیفیتی از دو تیم استقلال و پرسپولیس باشیم اما به نظر من این بازی یکی از بهترین بازی‌های دهه اخیر بود. بیاییم به دو مربی تیم ‌ها احترام بگذاریم چون برای مساوی نیامده بودند. تعویض‌های خوبی نداشتیم از این نظر که بازیکنان باید پر شورتر حاضر می‌شدند. از مربی خودم و بازیکنانم و همچنین از بازیکنان و مربی حریف هم باید تشکر کنم که ترسو بازی نکردند.

فتح‌الله زاده در خصوص غیبت یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته در دربی گفت: پرسپولیس دو مهاجم خود را از دست داد اما این یک امتیاز برای آن‌ها هم بود. شاید ساپینتو و بازیکنان استقلال فکر نمی‌کردند آن‌ها دو مهاجم خود را از دست بدهند. روی این دو مهاجم کار کردند و فکر نمی‌کردند مدافع حریف بیاید گل بزند.

مدیرعامل استقلال در مورد پرداخت طلب آندره‌آ استراماچونی عنوان کرد: ما یک شماره حساب از او داشتیم و من چک کردم ببینیم آن فعال است یا نه. به لحاظ مالی روزهای سختی پشت سر گذاشتیم و یک سوءتفاهم برای هواداران خودمان پیش آمده بود. من می‌گویم خرج کنیم و بیشتر این هم باید خرج کنیم اما باید به جا باشد. اگر ما خوب خرج کرده بودیم، الان مربی من نباید از من پول بخواهد. به بچه‌ها قول ۴۰ درصد داده بودم اما به ۵۰ درصد رساندم. حق این بچه‌ها بوده است. برای خارجی‌ها هم پرداختی داشتیم. به سیلوا دو بار پول دادم اما چون از قبل نداده بودند، به ۴۰ درصد نرسیده بود. گفتم که به استراماچونی بگویند شرایط ما چگونه است. او مربی ما بوده و من او را دوست داشتم و باید بدهی خود را بدهیم. پول او را باید در سه قسط بدهیم. اگر او رضایت بدهد می‌توانیم پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنیم.   

فتح‌الله زاده در خصوص پرونده میلیچ نیز عنوان کرد: قبل از من و در دوره مدیریت قبلی پول میلیچ را ظاهرا داده‌اند ولی این پول به حساب میلیچ ننشسته است. میلیچ با استقلال خیلی دعوا نکرده است. من شرکتی که از باشگاه پول گرفته را دعوت کرده‌ام تا توضیح دهند چه اتفاقی برای پول او افتاده است و اگر پول ننشسته چرا به حساب ما برنگشته است.

وی در مورد باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال در نیم فصل گفت: انشاالله باز خواهد شد اما فقط طلب استراماچونی نیست. ما سه نفر دیگر را هم داریم. 

فتح‌الله زاده در مورد محمد محبی نیز گفت: ما پول را به باشگاه او فرستادیم و بخشی از آن در یک کشور مانده بود. گفتند می‌خواهیم شکایت کنیم. ما کارها را به صورت قانونی دادیم اما فیفا باید بگوید این پولی که ما دادیم قبول است یا نه. ماندن محبی ۵۰ - ۵۰ است. به سانتاکلارا هم گفتیم ما فوتبالی هستیم و اراده ما بر این بوده که آن را پرداخت کنیم اما سیستم بانکی اروپا کاری کرد که آن پول نگه داشته شود. 

وی در مورد مهدی قایدی نیز تصریح کرد: قایدی الان به امارات برنمی‌گردد و اگر مبلغ موردنظر را پرداخت نکنیم، جریمه می‌شویم. قایدی در پایان فصل به شباب الاهلی برمی‌گردد، چون قرضی به استقلال آمده بود.

مدیرعامل استقلال در مورد جذب کریستیانو رونالدو بیان کرد: ساپینتو با او صحبت کرده و گفته باید تست بدهد. اینجا استقلال است. یک بار مسی را گفتیم و سوژه شدیم. 

وی اظهار داشت: من بدهکار می‌شوم اما نمی‌گذارم تیمم ضرر ببیند. 

فتح‌الله زاده در مورد سپرده ۱۰۰ میلیاردی گفت:‌ در رسانه‌ها گفتند شما باید ۲۰۰ میلیارد وام بگیرید. من مخالف آن هستم چون باید ۶۰ میلیارد سود بدهیم. دوستان قبلی ۱۵۰ میلیارد وام گرفته بودند که من باید هر ماه ۸ میلیارد بدهم. سه قسط آن را پرداخت نکردند. نکته اینجاست که اگر سومین قسط را هم نمی‌دادیم، ۱۱۸ میلیارد را از ما می‌گرفتند. زمین مرغوبکار را به این دلیل از ما نمی‌گیرند چرا که ما داریم قسط‌ها را پرداخت می‌کنیم. 

مدیرعامل استقلال ضمن نشان دادن سند تک برگی کمپ مرحوم ناصر حجازی گفت: من این سند را از زمین‌شهری گرفتم و ۱۰۰۰ میلیارد قیمت آن است. فوتبال ما باید اجازده دهم مدیران مهلت داشته باشند. در زمان مدیر قبلی هم به وزیر ورزش گفتم باید زمان به او داده شود. تا ثبات مدیریتی نداشته باشیم به جایی نمی‌رسیم. 

وی در مورد VAR بیان کرد: باید دید در دنیا چگونه است. آیا در دنیا باشگاه‌ها هزینه آن را بدهند. ما ورزشگاه را باید تجهیزشده اجاره کنیم. ما مستاجر ورزشگاه آزادی هستیم. اگر واقعا در دنیا اینگونه است، ما هم پول پرداخت می‌کنیم. همه باید همفکری کنیم تا VAR به ایران بیاید. 

فتح‌الله زاده در خصوص برداشت ۲۵ درصد از منابع استقلال در فرابورس بیان کرد: به نظر من مدیر قبلی در آن زمان برای برداشت ۴۰ میلیارد تخلف نکرده است. ما خواهش کردیم از قربان زاده که چون پول در اختیار باشگاه نبوده و شرکتی آن پول را با حکم قضایی برداشت کرده و آن‌ها هم قبول کردند که آن را جزو هزینه‌های صحیح باشگاه محسوب کردند. 

مدیرعامل استقلال در مورد ۱۸ میلیارد اختلاف حساب با کمیته مصارف تصریح کرد: این هزینه‌هایی است که برای باشگاه خرج شده اما مجوز آن را نگرفتند. این‌ها چون به گذشته برمی‌گردد، من ورود نمی‌کنم.    

وی در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال گفت: ایرادات زیادی AFC از باشگاه‌های ایرانی گرفته و به همین دلیل آقای ممبینی و زارع به دفتر ما آمدند تا در این خصوص با ما حرف بزنند. یک بخشی از کار دست ما نیست اما هر کاری بتوانیم به سهم خودمان انجام میدهیم. فردا مجمع فوق‌العاده باشگاه استقلال است و احتمالا درخصوص مشکلات حرفه‌ای سازی است تا مشکلات حل شود.

فتح‌الله‌زاده در خصوص پیدا شدن پیراهن استقلال و پرسپولیس در مناطق جنگ دفاع مقدس گفت: به سردار باقرزاده گفتم که ما و پرسپولیس در زمین رقیب هستیم. این دو شهیدی که اخیرا پیکر پاکشان با پیراهن استقلال و پرسپولیس پیدا شده، تنها دویست متر باهم فاصله داشته‌اند. ما خواستیم اگر امکانش هست این پیراهن را به ما بدهند تا در موزه باشگاه قرار دهیم.

مدیرعمال استقلال در مورد تیم ملی نیز بیان کرد: برای تیم ملی اگر من بودم روی مربی ایرانی سرمایه‌گذاری می‌کنم. ولی چون فرصت نیست ما یک مربی بزرگ می‌خواهیم. تیم باید خیلی تغییر کند. اینکه کی‌روش بماند یا نه، تصمیم با فدراسیون است. او به لحاظ سنی رو به عقب است ولی ما رو به جلو هستیم. کی‌روش خیلی زحمت کشیده و در جام جهانی قبلی خاطراتی را برای ما رقم زد و احترام بسیاری برای او قائلم ولی با توجه به کمبود زمان به نظرم الان باید یک مربی بزرگ خارجی بیاوریم.