دماوند - ایرنا - خطیب جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه میدان فضای مجازی نباید دست دشمنان باشد گفت : دروغ های بیگانگان و رسانه های معاند در فضای مجازی علیه کشورمان را باور نکنیم.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: آموختن سواد به بیسوادان علاوه بر خواندن و نوشتن مقدمه روخوانی قرآن کریم و مطالعات مورد علاقه افراد را هم فراهم می‌کند و آگاهی عمومی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: همه ما باید افراد بی‌سواد را تشویق کنیم که باسواد شوند، نهضت سواد آموزی به پشتیبانی مردمی و حمایت بیشتر دولت نیازمند است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: آموزش سواد برای معلمان صدقه جاریه است، علم آموزی از با ارزش تر ین کارها در اسلام است، همه ما باید سعی کنیم سطح علمی و معرفتی خود را بالا ببریم.

وی افزود: هزینه کردن برای با سواد سرمایه‌گذاری بزرگی است که سود آن به جامعه و خانواده ها می رسد و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

امام جمعه دماوند گفت: افراد تحصیل‌کرده باید توجه داشته باشند که اخبار و اطلاعات خود را از منابع مطمئن بگیرند و گرفتار دروغ های ساختگی دشمنان نشوند، هر چه می خوانیم و می‌شنویم به‌ویژه از فضای مجازی را باور نکنیم.

وی بیان داشت: میدان فضای مجازی اگر در دست دشمنان بیفتد آنها میدان‌دار باشند، باید اصل را بر جلوگیری و غیر واقعی بودن اخبار و اطلاعات آنها بگذاریم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.