گنبدکاووس - ایرنا - روز دوم و پایانی هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۶۵ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در ۲ دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری عصر امروز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست روز دوم و پایانی هفته هفتم این مسابقات، ۱۱ راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس پنج به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "پهباد" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "سهیل خان" و "مارک کلهر" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "بتاش" اول شد و اسب‌های "آذ گل" و "کلا ریس" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته هفتم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار بود که با شرکت ۱۲ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "پائولتا" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "بلک خاویار" و "صدر جهان" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس یک بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "مردان" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "اورانیوم" و "آرتین" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون نویس استیکس بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "فوکوس نورا" اول شد و اسب‌های "توتیلاس" و "انیم" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و آخر روز دوم و پایانی هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون ۲ تا ۶ امتیاز بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "هواسو بندر" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "ویلما" و "ریو نرمین" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته هفتم این مسابقات در پایان ۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه فصل جدید (۱۴۰۱) گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

آغاز هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس+ فیلم

اسب‌های برتر هفته ششم کورس اسبدوانی گنبدکاووس معرفی شدند+ فیلم

مالکان ۱۳۸ راس اسب برای هفته پنجم کورس گنبدکاووس نام‌نویسی کردند