تهران- ایرنا- دولت محلی کردستان عراق حمله به کردها در فرانسه را محکوم و آنها را به آرامش دعوت کرده است.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های عراقی، در بیانیه دولت محلی کردستان عراق آمده است: ما قویا حمله به کردها در پاریس را محکوم، به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت عرض کرده و برای مجروحان آن آرزوی بهبودی داریم و از کردها می خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند.

در ادامه این بیانیه اعلام شده است: ما به نهادهای دولتی و سیستم قضایی فرانسه اطمینان کامل داریم که اقدامات لازم برای دفاع از کردهای ساکن کشور را اتخاذ و مهاجمان این حادثه و مجرمان آن نیز مجازات خواهد کرد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز روز جمعه در واکنش به حمله امروز به مرکز کردها در پاریس در توییتی اعلام کرد که کردهای فرانسه هدف یک حمله فجیع قرار گرفته‌اند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "رویترز"، مکرون در بیانیه‌ای گفت: کردهای فرانسه هدف حمله شنیع در قلب پاریس قرار گرفتند. با قربانیان، خانواده‌ها و عزیزانشان ابراز همدردی می‌کنم. همچنین از نیروی پلیس به خاطر شجاعت و خونسردی آن‌ها قدردانی می‌کنم.

یک مرد مسلح در مرکز شهر پاریس سه نفر را با شلیک گلوله کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

گفته می‌شود مظنون این تیراندازی فردی ۶۹ ساله است که به سرعت توسط پلیس بازداشت شد.

هنوز علت و انگیزه عامل این حمله در تیراندازی مشخص نشده، اما گزارش‌ها حاکی است که مظنون یک تبعه فرانسه بوده و پلیس وی را به جرم اقدام به قتل دستگیر کرده است.

شاهدان این حادثه از شنیده شدن صدای شلیک هفت یا هشت گلوله سخن گفتند و همزمان پلیس نیز حال ۲ تن از مجروحان را وخیم گزارش کرده است.