شیراز- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس روز شنبه اعلام کرد: به رغم بارش باران و برف در نقاط مختلف فارس و تداوم آن، تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز است و آمد و شد در آنها جریان دارد.

علیرضا راستیار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی ساعت های گذشته در محورهای منتهی به سپیدان به آباده (خسرو و شیرین و ایزد خواست)، کازرون (تنگ ابوالحیات)، نورآباد (هفت برم) و محور شیراز - دشت ارژن بارش برف داشته ایم و با توجه به حضور نیروهای راهداری شرایط تردد خودروها در این محورها فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اطلاعات سامانه هوشمند جاده ای و همکاران مستقر در محورهای استان، تا ساعت ٧ و ٣٠دقیقه صبح امروز در محورهای منتهی به شیراز، کازرون، مرودشت، پاسارگاد، نورآباد، فیروزآباد، فراشبند، ارسنجان و خرامه نیز شاهد بارش باران بوده ایم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: انواع عملیات های راهداری زمستانی شامل برفروبی ، گشت زنی، استقرار اکیپ های راهداری و نمک پاشی (آمادگی به دلیل کولاک و یخبندان پس از بارش ) در محورهای مواصلاتی شهرستان های مذکور مورد توجه و اجرای راهداران پر تلاش استان است.

شهروندان سفر غیر ضروری نروند
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: با توجه به بارش باران و برف در اغلب نقاط استان، از شهروندان انتظار داریم در صورت امکان از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و چنانچه قصد انجام سفر دارند از سالم بودن خودرو خود اطمینان حاصل کرده و حتما زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و دیگر ملزومات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

راستیار افزود: هموطنان می توانند برای کسب هرگونه اطلاعات در خصوص وضعیت راهها با مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.