زنجان – ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با توجه به نزدیکی نرخ های تورم ۱۲ ماهه و نقطه به نقطه در استان زنجان طی آبان ماه، افزایش کمتری در نرخ های تورم استان نسبت به متوسط کشوری قابل انتظار است.

خلیل قاسملو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اطلاعات تورم به تفکیک استانی چند روز دیگر از سوی مرکز آمار ایران منتشر خواهد شد، افزود: بر اساس گزارش این مرکز، تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۱ کشور با یک درصد افزایش نسبت به آبان ماه به ۴۵ درصد رسید.

وی ادامه داد: همچنین تورم نقطه به نقطه با چهار دهم افزایش به ۴۸.۵ درصد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با عنایت به اینکه تورم نقطه به نقطه بالاتر از تورم ۱۲ ماهه است افزایش نرخ تورم را در سطح کشور در ماه‌های پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: تورم آذر ماه ۱.۹ درصد است که نسبت به تورم آبان ماه چهار دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

قاسملو با بیان اینکه تورم ماهانه مواد غذایی ۱.۳ درصد و کالاهای غیر خوراکی ۲.۷ درصد است، اظهار داشت: کالاهای دارای بیشترین تورم به ترتیب به بهداشت و درمان با ۸.۸ درصد، حمل و نقل با ۴.۹ درصد، مسکن و اجاره با ۲.۸ درصد، پوشاک و کفش با ۲.۲ درصد، چای، قهوه و نوشابه با ۱.۷ درصد اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: آذرماه امسال نرخ تورم برخی از کالاها منفی بوده که به ترتیب اولویت میوه و تره بار با ۲.۵ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده های با ۲.۴ درصد بوده است.