نوشهر - ایرنا - آیین وداع باپیکر شهید خوشنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس شنبه شب با حضور اقشار مردم ، خانواده های معظم شهدا و مسوولان در امامزاده سیدعبدالوافی کلارآباد شهرستان عباس آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این آیین که امامان جمعه ، فرماندار عباس آباد ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، خانواده های شهدا ، رزمندگان و جانبازان حضور داشتند آیاتی از کلام الله مجید ، زیارت عاشورا به همراهی مداحی مداحان قرائت شد .

پیکر این شهید به همراه ۱۳ شهید دیگر در بیست و هشتم آذرماه گذشته پس از ورود به شهرستان بابل و مازندران با استقبال پرشور همراه با عشق و ارادت مازندرانی ها از این آلاله های زهرایی قرار گرفت.

طبق اعلام ستاد یادواره شهدای شهرستان عباس آباد ، قراراست پیکر این شهید فردا حوالی ساعت ۹ از مرکز این شهر به سمت مصلی شهرستان عباس آباد با حضور پرشور اقشار مردم تشییع شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس مازندران پیش از این در باره جزییات برنامه های شهدای خوشنام به خبرنگار ایرنا گفته بود : پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام از یکم دی ماه تحویل سپاه کربلای مازندران خواهد شد و از شنبه سوم دی در قالب ۲ کاروان «لاله‌های زهرایی» رزمایش بزرگ فرهنگی معرفتی در شهرهای غرب و شرق استان برگزار خواهد شد.

سردار ملکی افزود : طبق برنامه شهدای خوشنام در قالب ۲ کاروان زهرایی از سوی مردم شهرهای کلاردشت، سلمانشهر، نور، تنکابن و عباس آباد در غرب استان و مردم گلوگاه، بهشهر، میاندورود، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی در شرق استان مورد استقبال مردم شهیدپرور و قدرشناس قرار خواهند گرفت.

طبق برنامه های پیش بینی شده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و همچنین ستاد یادواره شهدا آیین تشییع و وداع با شهدای خوشنام همزمان با آیین سراسری استقبال از شهدای تازه تفحص شده از امروز در غرب مازندران شهرستان کلاردشت آغاز شد و در روزهای چهارم و پنجم دی ماه هم مردم شهرستان های تنکابن عباس آباد و نور از چهار شهید خوشنام استقبال خواهند کرد

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر۴۱۳شهید خوشنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر ۱۴ شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۴۲۷ شهید افزایش می یابد.

همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای خوشنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.