اردبیل - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اعلام اینکه تمام راه‌های ارتباطی این استان باز است، از رانندگان خواست هنگام گذر از جاده‌ها زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا و بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان، پدیده غالب جوی در اکثرا محورهای مواصلاتی استان اردبیل آسمان تمام ابری همراه با وزش باد است.

هم‌اکنون در جاده‌های اردبیل - آستارا ، اردبیل - سرعین ، اردبیل - سرچم ، نیر - سراب و خلخال - اسالم هوا مه‌آلود بوده و برف می‌بارد.

مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل به رانندگان توصیه کرد هنگام گذر از جاده‌های استان با احتیاط رانندگی کنند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

بر اساس این گزارش ۴۰۰ راهدار در قالب ۷۵ اکیپ راهداری در راه‌های ارتباطی استان مستقر شده و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم این استان را به استان‌های مجاور متصل می‌کنند.