دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول گفت: برنامه های پرورشی در طول سال‌های اخیر با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس مورد غفلت قرار گرفتند و دشمن از این غفلت سواستفاده کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات این مدیریت افزود: آموزش و پرورش در ابتدای انقلاب توسط بزرگانی چون شهید رجایی و باهنر و تشکیل معاونت پرورشی با اقدامات کلیدی همراه شد ولی در مواردی به تعطیلی رفت و در واقع آموزش و پرورش، پرورش زده شد و دشمن هم به خوبی از این وضعیت استفاده کرد.

وی افزود: در دولت های قبل به آموزش و پرورش بی‌توجهی شد و تعدادی به صورت فله ای وارد بدنه آن شدند و افرادی که تربیت نشده بودند و انگیزه ای نداشتند وارد آموزش و پرورش شدند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه با شیوع کرونا به بهانه غیرحضوری کردن مدارس، خودمان ابزار دشمن را به دست دانش آموزان دادیم، گفت: یکی از دلایل اصلی مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس نماز و قرآن بود؛ دشمن روی این موضوع کار کرده به طوریکه اقبال دانش آموزان از مساجد نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.
وی با تاکید بر لزوم انجام کار بنیادی در آموزش و پرورش ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به ما خیلی کار کرده است لذا باید هوشیار باشیم و توجه ویژه ای به قرآن و نماز داشته باشیم.
امام جمعه دزفول بیان کرد: برنامه های فرهنگی باید مستمر باشند و کارهای کلیشه ای با نوآوری و خلاقیت و برنامه های جذاب فرهنگی جایگزین شوند.
وی با بیان اینکه دست ما در مقابل دشمن خیلی پر است، افزود: استعداد، ظرفیت و انگیزه زیادی در دزفول وجود دارد؛ اگر دشمن تصور می کند در گوشه ای بلوا به پا کرده باید بداند ریشه اعتقادی مردم قوی است و نمی تواند ضربه ای وارد کند.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه دوسوم زمان تحصیل باید به مسائل پرورشی و بقیه به آموزش پرداخته شود، گفت: افتخارات زیادی در زمینه آموزش کسب شده ولی باید تعادل و توازن بین آموزش و پرورش برقرار شود.

وی ضمن قدردانی از حسن انتخاب دزفول به عنوان میزبان مسابقات قرآنی افزود: امید است در کنار مسابقات قرآنی بتوانیم برنامه های جذابی برای اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و دانش آموزان که مخاطبان اصلی این برنامه ها هستند برگزار شود.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه مسابقات با رویکرد جهاد تبیین با سبقه قرآنی برگزار شود، گفت: نمایشنامه، فیلم و تئاتر با موضوعات قرآنی نیز انتخاب و در طول برگزاری مسابقات قرآن اجرا شوند.
وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات شد و افزود: می‌توان مسابقه مقاله نویسی در خصوص پیشینه قرآنی دزفول نیز در خلال این مسابقات برگزار کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهار کرد: مردم به خاطر وجود عالمانی چون آیت اله قاضی ادعیه های قرآنی را حفظ هستند که باید این نقطه قوت توسعه یابد تا تدبیری در مقابل جشن ترکیبی دشمن است.
وی از همه دستگاه ها به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، اوقاف و ادارات خواست همکاری لازم را در خصوص برگزاری این مسابقات قرآنی داشته باشند.

دزفول میزبان ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی است

معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز گفت: ۱۴ تا ۲۰ بهمن ماه میزبان ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در دزفول خواهیم بود.

جاسم حسینی زاده افزود: طی این سالها خوزستان میزبان مسابقات کشوری نبوده که با توجه به ظرفیت‌های شهرستان دزفول چنین اتفاقی افتاده است.
وی ادامه داد: برای انتخاب شهر میزبان، شاخص های مختلفی بررسی و دزفول به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شد؛ یکی از این دلایل ظرفیت نیروی انسانی شهر و مجموعه منسجم آن است که امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود.
حسینی زاده بیان کرد: کمیته های ۱۲ گانه در خصوص برگزاری این مسابقات تشکیل و کار کمیته ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات، بزرگترین رویداد قرآنی در وزارت آموزش و پرورش است، افزود: از کل ظرفیت استان برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات استفاده می‌شود ‌.

معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: این برنامه با همکاری استاندار و امام جمعه اهواز با حضور ۲۰۰ دانش آموز پسر از۱۴ تا ۱۶ بهمن و از ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه برای دانش آموزان دختر برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است که انتظار می‌رود همه نهادها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

دزفول از یک بستر فرهنگی خودجوش بهره مند است

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: شورای آموزش و پرورش در مقوله‌های آموزش و پرورش باید فعال باشد؛ در اتفاقات اخیر خلائی که مشاهده شد موضوعات پرورشی در زمینه فرهنگی و اجتماعی بود.

علی فرهمندپور لازمه داشتن استخوان بندی قوی و خوب ایجاد یک بستر فرهنگی مناسب دانست و افزود: شهرستان دزفول از دیرباز از بسترهای خاص فرهنگی به صورت خودجوش برخوردار و جلسات قرآن حتی قبل از انقلاب نیز فعال بوده اند.

وی ادامه داد: برخی بسترها و ساختارها به صورت خودجوش فراهم است که باید در شورای آموزش و پرورش نیز در حد بضاعت به آنها پرداخته شود.

فرماندار ویژه دزفول بر ضرورت طرح ریزی و برنامه ریزی ساختار فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید از بستر تحصیل دانش آموزان با سلائق و اعتقادات مختلف استفاده و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: فرهنگ انجام کار خیر در جشنواره خیرین مدرسه ساز نهادینه شود و در واقع خیر مدرسه ساز پرورش دهیم.

فرهمندپور اظهار کرد: در کنار مسابقات قرآنی نیز جاذبه های گردشگری دزفول به نمایش درآیند و ظرفیت های شهرستان معرفی شوند.

۱۵ پروژه آموزشی طی ۲ سال اخیر در دزفول اجرا شد

عبدالنبی دفتری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول گفت: طی سه سال گذشته که به علت کرونا جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار نشد این کار خیر متوقف نشده و همچنان ادامه داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، ۱۰ پروژه آموزشی با اعتباری حدود ۲۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱، پنج طرح آموزشی با اعتباری افزون بر ۳۵.۵ میلیارد تومان اجرا شد.

دفتری بیان کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال با اعلام فعالیت های سه سال اخیر و معرفی خیرین جدید همراه خواهد بود.

وی افزود: حدود ۷۵ میلیارد تومان توسط خیرین تعهد و پروژه ها طی سه سال تحویل آموزش و پرورش شده است که جای قدردانی دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول اظهار امیدواری کرد جشنواره امسال با همکاری سایر نهادها مانند سال‌های قبل باشکوه برگزار شود.

غربالگری سرطان روده بزرگ برای پرسنل آموزش و پرورش رایگان انجام می‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: غربالگری سرطان روده بزرگ برای پرسنل آموزش وپرورش به صورت رایگان و غربالگری سرطان سینه با تعرفه دولتی در حال انجام است.

مهدیه توکلی افزود: برنامه غربالگری سرطان ویژه
بازنشستگان نیز در برنامه است که انجام خواهد شد.

بررسی میزبانی مسابقات کشوری همخوانی قرآن در بهمن ماه، اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز اواخر دیماه، قدردانی از دانش آموزان برتر دزفول، بررسی نحوه برگزاری امتحانات نوبت و نهایی ، یادواره شهدای فرهنگی بانوان، درمان رایگان چشم پزشکی و دندان پزشکی یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز مناطق محروم و برگزاری جشن عبادت دانش آموزان در حسینیه ثاراله از دیگر بخش های نشست امروز شورای آموزش و پرورش دزفول بود .