قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: راهیان نور موثرترین حرکت فرهنگی برای انتقال مفاهیم انقلابی و دفاع مقدس به نسل های جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن کبیری روز شنبه در جلسه پشتیبانی از اردوهای راهیان نور که با حضور جمعی از مسوولان در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش این اردوهای در معرفت افزایی نسل جوان و آشنایی آنان با فرهنگ ایثار و شهادت افزود: امروز هجمه‌های دشمن با هدف ناامیدی از نظام و فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی و ملی صورت می‌گیرد.

وی، برگزاری اردوی راهیان نور را یک جریان عظیم فرهنگی و تربیتی دانست و تصریح کرد: برپایی چنین اردوهایی بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است و به همین جهت بایستی ضمن پرهیز از کارهای کلیشه ای، با خلاقیت و ابتکار از این فرصت برای فرهنگ سازی درست استفاده کنیم تا جهاد تبیین بهتر عملی شود.

کبیری با اشاره به اینکه سپاه به تنهایی نمی تواند عهده دار برپایی این اردوها باشد، اظهار داشت: اردوی راهیان نور یک حرکت عظیم مردمی و ظرفیتی قابل اتکا و بزرگ برای همه اقشار و آحاد جامعه است و امسال نیز همانند سال‌های گذشته باید این اردوها پرشورتر و مردمی برگزار شود.

این مسوول سیاسی تاکید کرد: در این راستا نیازمند یک انسجام و هم‌افزایی استانی برای برگزاری اردوهای راهیان نور هستیم و تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز بایستی در برگزاری هر چه باشکوه این حرکت مشارکت گسترده داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال از بین بردن نگاه انقلابی مردم هستند، خاطرنشان کرد: تلاش برای حفظ ارزش‌ها، پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تبیین دفاع دوران مقدس بهترین راه مقابله با توطئه دشمنان است.

کبیری با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان باید اهتمام ویژه ای به این امر داشته باشند، افزود: مساله پشتیبانی و تامین هزینه ها در برگزاری اردوی راهیان نور همواره یکی از مشکلات موجود بوده که در این رابطه بایستی اقدامات لازم صورت پذیرد.

در ادامه این جلسه ضمن ارایه گزارش از روند برگزاری اردوهای راهیان نور سال گذشته، وظایف و تکالیف دستگاه‌های استانی در رابطه با ستاد راهیان نور استان به ۲ منطقه غرب و جنوب کشور طی سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.