تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مصوبه جلسه ۵۰ کمیته تعیین روسای دانشگاه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، احکام ریاست چهار دانشگاه و یک پژوهشگاه کشور را برای مدت چهار سال صادر کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل، طی احکام جداگانه‌ای دکتر احد ضابط را به عنوان رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر اسماعیل فاتحی‌فر را به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز، دکتر جمال فیاضی را به عنوان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، دکتر اسماعیل چمنی را به عنوان رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر حسن تاجیک را به عنوان رئیس پژوهشگاه رنگ منصوب کرد.

احد ضابط عضو هیأت علمی رشته مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه فردوسی مشهد است که پیش از این مسئولیت هایی همچون مدیریت ارتباط علمی دانشگاه با جامعه و صنعت و ریاست پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد، مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی اسفراین و همچنین ریاست پژوهشگاه نیرو وزارت نیرو را برعهده داشته است.

اسماعیل فاتحی‌فر استادتمام دانشکده مهندسی شیمی - دانشگاه صنعتی سهند و فعال در مراکز صنعتی، علمی و پژوهشی استان است.

اسماعیل چمنی نیز از سال ۱۳۸۰ وارد مقطع دکتری دانشگاه محقق اردبیلی شد، در سال ۱۳۹۴ به مرتبه علمی استادی دست پیدا کرد و در حال حاضر عضویت هیات‌ امنای منطقه پنج فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده دارد.

حسن تاجیک نیز دانش‌آموخته دکترای شیمی آلی از دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیاری است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه خلیج فارس به مدت ۶ سال، رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در مالزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا و مدیر گروه علمی دانشگاه گیلان اشاره کرد.

جمال فیاضی هم که به عنوان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان منصوب شده است،‌ دارای مدرک دکترای تخصصی رشته ژنتیک و اصلاح دام از دانشگاه تهران است.