کرج – ایرنا- رییس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اعلام کرد: نام نویسی عمومی برای شرکت در هفتمین مرحله مسابقه های قرآنی ۶۰ محله این کلانشهر آغاز شد.

وحید قاسمی وند روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : نام نویسی برای شرکت در هفتمین مرحله مسابقه های قرآنی محله های کرج تا بیستم دیماه جاری ادامه دارد و روز ۲۴ دیماه آیین افتتاحیه این مسابقه ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مسابقه ها در ۱۸ رشته قرآنی از جمله قرائت ، ترتیل، حفظ قرآن ، اذان ، مکبری و تفسیر در بهمن ماه امسال در 2 مرحله منطقه ای و نهایی ادامه می یابد.
رییس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت : طبق برنامه ریزی بیش از چهار هزار شهروند کرجی از تمام گروه های سنی خردسالان تا بزرگسالان در این مسابقه ها شرکت خواهند کرد.
وی افزود : سال گذشته ۲ هزارو ۵۰۰ نفر شرکت کننده در مسابقات حضوری داشتیم و چهار هزار نفر در مسابقات مفاهیم شرکت کردند .
قاسمی وند بیان کرد: امسال حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از شرکت کنندگان این مسابقه ها در مرحله نخست جایزه دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه این مسابقه ها با هدف تشویق مردم به ویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان به خواندن قرآن برگزار می شود، گفت : در مرحله فینال حدود ۷۰ نفر از برترین های رشته های مختلف قرآنی جایزه می گیرند.
همچنین دبیرخانه مسابقه سوگواره فاطمی به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در زمینه دلنوشته برای حضرت زهرا (س) تا ۱۰ دیماه جاری آماده دریافت آثار علاقه مندان در اداره امور قرآنی شهرداری کرج است.