فیروزکوه - ایرنا - فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: برای افزایش آمار و ساماندهی ازدواج باید از ظرفیت‌های بومی و فرهنگی شهرستان و دستگاههای مرتبط استفاده کنیم.

محمد حیدری منش روز یکشنبه در حاشیه نشست کمیته سامان ازدواج فیروزکوه به خبرنگار ایرنا گفت: فرهنگ غنی و بومی یکی از مناسب ترین ظرفیتهای شهرستان است که می توانیم ساماندهی ازدواج را به سمت و سوی مناسبی هدایت کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از آسیب های اجتماعی به ناکامی های فردی در حوزه ازدواج مانند طلاق و مشکلات بین زوجین و در نهایت به بالا رفتن سن ازدواج منجر می شود.

فرماندار شهرستان فیروز کوه ادامه داد: در برخی از موارد آسیب های اجتماعی که در محدوده جغرافیایی شهرستان رخ می دهد به سمت مسائل امنیتی هم هدایت می شود و این موارد باید موشکافانه و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

حیدری منش با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت آمار ازدواج شهرستان مناسب است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت خوبی در حوزه ازدواج داریم با توجه به اینکه در دولت سیزدهم حمایت از خانواده و افزایش جمعیت در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید با تحقیقات و پژوهش آسیب های ازدواج در شهرستان را بررسی کنیم تا مشخص شود چه مسائلی منجر به کاهش آمار ازدواج و در پی آن کاهش جمعیت می شوند.

فرماندار شهرستان فیروز کوه یادآور شد: بررسی وضعیت هزینه های مراسمها، بررسی ظرفیت ادارات و دستگاهها برای تسهیلگری و استفاده از ظرفیت اداره اوقاف و امور خیریه برای شناسایی و کمک گرفتن از واقفان راهکارهایی برای تسهیل گری در ازدواج هستند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.