به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور، افشین سهرابخان با تاکید بر اینکه بازرسی استان تهران در راستای انجام وظایف نظارتی خود و همچنین با توجه به اهمیت و فوریت حقوق عمومی شهروندان ساکن در شهر جدید پردیس به ویژه ساکنان فازهای ۵، ۸، ۹و ۱۱ اقدام به برگزاری و پیگیری و حل مشکل ۱۰ ساله مردم شهر جدید پردیس کرد، افزود: در این راستا جلساتی سه جانبه با حضور مدیران بازرسی کل استان تهران، شرکت عمران شهر جدید و شهردار پردیس برگزار شد.
وی اضافه کرد: پس از طرح موضوع، بررسی، بحث و مذاکره کارشناسی مستند به ماده ۱۲ قانون ایجاد شهرهای جدید و تبصره ذیل آن مصوب ۱۶ دی ماه ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی، مفاد مادههای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آییننامه اجرایی همان قانون مصوب ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۱ هیات وزیران، بند ۱۰ مصوبات شورای مسکن استان ۲۰ شهریورماه امسال و بند ۱۴ صورتجلسه شورای مسکن شهرستان در خصوص مراحل یادشده منجر به اتخاذ تصمیمات مرتبط با تعیین تکلیف و تقسیم وظایف هرکدام از دستگاههای مسئول شد تا تحت نظارت بازرسی کل استان تهران و به قید فوریت نسبت به انجام امور محوله اقدام و وفق صورتجلسه نسبت به خدماترسانی به شهروندان اقدام کنند.
بازرس کل استان تهران اظهارداشت: در این جلسه مقرر شد که شهرداری در مراحل ۵، ۸، ۹و ۱۱ نظیر سایر فازهای شهر پردیس تمام امور نگهداشت خدمات شهری و فنی عمرانی و صدور مجوزهای حفاری و نظایر آن را ارائه کند و شرکت عمران انجام آمادهسازی در همه فازها را بر عهده داشته باشد و شهرداری تعهدی در این زمینه به عهده نداشته باشد.
سهراب خان گفت: همچنین مقرر شد همزمان با تحویل و اداره مراحل بند یادشده توسط شهرداری ظرف ۲ هفته نواقص فازهای مذکور به لحاظ معابر، شوارع، پارکها و فضای سبز توسط هیاتی متشکل از نمایندگان شرکت عمران، شهرداری و فرمانداری احصاء و مورد اقدام قرار گیرد.
به گفته وی با این اقدام اثربخش، مشکل ۱۰ ساله شهرداری و شرکت عمران شهر جدید پردیس در ارائه خدمات رسانی به مردم شهر جدید پردیس حل و فصل شد.