تهران- ایرنا- جام جهانی ۲۰۲۲ حدود یک هفته پیش به اتمام رسید اما داستان‌ها پیرامون این دیدار پرحاشیه ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق، داور این بازی برای پاسخ به ادعاها درباره یکی از گل‌های بازی، تصویری از گوشی موبایل خود را به نمایش گذاشت!

به گزارش ایرنا، تیم‌ ملی فوتبال آرژانتین در فینال جام جهانی پس از تساوی در وقت‌های قانونی و اضافی، موفق شد در ضربات پنالتی فرانسه را مغلوب کرده و قهرمان جام بیست‌ودوم شود.

شیمون مارسینیاک، داور لهستانی بازی، با انتقاد رسانه‌های فرانسوی روبه‌رو شده است؛ فرانسوی‌ها مدعی هستند که او باید گل لیونل مسی در وقت‌های اضافه را مردود اعلام می‌کرد زیرا به نظر می‌رسد دو بازیکن تعویضی آرژانتین پیش از عبور توپ از خط دروازه، وارد زمین بازی شده‌ بودند.

نشریه اکیپ فرانسه به پاراگراف ۹ ماده ۳ قانون هیئت بین‌المللی فوتبال(بالاترین مرجع قانون‌گذاری فوتبال) استناد کرده که بر اساس آن، اگر بازیکنان نیمکت‌نشین در زمان به ثمر رسیدن گل داخل زمین باشند، داور باید گل را مردود اعلام کند.

مارسینیاک اما پاسخ این انتقادات را به طور منحصربه‌فردی داد و در یک نشست خبری، اسکرین‌شاتی از گوشی همراه خود را به حضار نشان داد که در آن هفت بازیکن تعویضی فرانسه در زمان به ثمر رسیدن یکی از گل‌های کیلین‌ امباپه، برای جشن گرفتن و شادی کردن وارد زمین شده بودند.

او در حالی که این تصویر را به خبرنگاران نشان می‌داد، گفت: فرانسوی‌ها به این عکس اشاره‌ای نکردند؛ می‌بینید که در ان هفت بازیکن فرانسه در زمان گل زدن امباپه داخل زمین هستند.

اظهارات مارسینیاک پس از آن مطرح شده که فرانسوی‌ها با راه‌اندازی کارزاری، با جمع‌آوری امضا از فیفا خواسته‌اند تا فینال جام جهانی را دوباره برگزار کند. این کارزار تاکنون ۲۲۰ هزار امضا جمع کرده است.