کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: تکمیل طرح آبخیز داری بند خاکی رودخانه میرحیدر که در مقابل بلوار امام رضا(ع) و مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) شهر کاشان واقع شده نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است.

محمدمهدی شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اجرای طرح آبخیزداری بند خاکی رودخانه میرحیدر از ورود سیل به داخل شهر کاشان جلوگیری می کند،متاسفانه در حال حاضر به محض بارندگی های شدید آب وارد شهر شده و به مغازه های مردم خسارت وارد می کند.

وی اظهار کرد:مطالعات طرح آبخیزداری رودخانه میرحیدر از سال ۱۳۹۷ آغاز و قرارداد با پیمانکار مربوط منعقد شده و اگر هشت میلیارد تومان اعتبار آن تامین شود طی ۶ ماه این طرح تکمیل می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت:این طرح یک سیل بند است و اگر اجرا شود آب به جای ورود به شهر، پشت آن جمع شده و به مرور به خاک نفوذ کرده و لایه های زیرزمینی را اشباع می کند و این موجب پرآبی قنات ها و چاه های منطقه می شود.

اجرای طرح های آبخیزداری در ۱۰ روستای اولویت دار کاشان نیازمند ۵۰ میلیارد تومان است

شریفی افزود:بارش های سیل آسا در فصل های زمستان و بهار به روستاها خسارت وارد می کند و در حال حاضر مطالعات اجرای طرح های آبخیزداری در۱۰ روستای اولویت دار کاشان انجام شده است.

وی اظهار کرد:این روستاها شامل مرق،کامو،آب شیرین،خرم دشت،اسلام آباد،سده برزک و غیره است که اجرای طرح های یادشده نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به انجام مطالعات برای اجرای طرح های آبخیزداری در ۳۰ روستای دیگر کاشان افزود:امیدواریم اعتبارات این حوزه به موقع تامین شود تا طی چهار سال آینده تمامی روستاهای منطقه از مزایای طرح های آبخیزداری بهره مند شوند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.