سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کسانی که در عرصه حراست از مرزها فعالیت می‌کنند کار جهادی و مقدس انجام می دهند گفت: پوشیدن لباس پاسداری از حریم ایران اسلامی امری مقدس است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه با حضور در جمع کارکنان ستاد مرزبانی استان کردستان اظهار کرد: با اشاره به اجر و ارزش کار مرزبانی، خدمت جهادی را شاخصه مهم مرزبانان کشور دانست و افزود: در بازدیدی که اوایل سال جاری از مرزهای استان داشتیم از نزدیک مجاهدت مرزبانان در سخت ترین شرایط خدمتی با حداقل امکانات را مشاهده کردیم که این مهم شایان ستایش است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: حضرت علی(ع) هرگاه میان ۲ کار قرار می گرفت کار سخت تر را انتخاب می کرد که این یکی از نشانه های انسان مومن است و امروز نیز مرزبانان کار سخت تر را انتخاب کرده اند.

حجت الاسلام پور ذهبی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، یادآور شد: یکی از القاب حضرت زهرا(س) "طاهره" است و این طهارت به معنای پاکی است.

وی اضافه کرد: فلسفه عزاداری برای اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به دلیل معنویت و معصومیت آنان است و مسلمانان نیز از این طریق به دنبال طیب و طاهر شدن و اقتدا به ائمه اطهار هستند.

حجت الاسلام پور ذهبی بر لزوم تکریم از مادران تاکید کرد و گفت: بدترین حادثه و امتحان برای انسان درگذشت مادر است و همه باید در زمان حیات مادرانشان قدر آنها را دانسته و خدمتگذارشان باشند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان هم در این دیدار، توجه ویژه نماینده ولی فقیه در کردستان به مرزبانان را مایه مباهات و قوت قلب دانست و افزود: مرزبانان استان امسال در طول ۲۲۷ کیلومتر نوار مرزی که اغلب آن در ارتفاعات سخت گذر قرار دارد با تقدیم چهار شهید و ده ها جانباز و مصدوم که ناشی از خویشتنداری و سعه صدر این عزیزان است، توفیق چشمگیری را کسب کردند.

سرهنگ محمدعارف سپهری به انهدام سه باند سلاح قاچاق و مهمات و دستگیری سرشبکه های آن طی سه ماه گذشته اشاره و اضافه کرد: مرزبانان با حراست از مرزها، اجازه اقدامات قانون شکنانه و تردد غیر مجاز در نوار مرز را نخواهند داد.

در پایان این دیدار به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه مداحی و سینه زنی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید

نماینده ولی فقیه در کردستان: تعامل مرزبانان با روستاییان مرزی تقویت شود