ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ناپایداری‌های جوی پیش بینی کرد که بارش متناوب باران و کاهش دما تا پایان هفته در این استان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به افزایش ناپایداری ها و ابرناکی آسمان که با کاهش دما نیز همراه است،امروز در نیمه غربی مازندران بارندگی ادامه خواهد داشت و در مناطق مرکزی و شرقی از بعدازظهر بارش پراکنده باران مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد.

هواشناسی پیش بینی کرد که با ورود جریانات سرد شمالی دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای و همچنین مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران در چند روز آینده بویژه طی فردا روند کاهشی را در پیش بگیرد بگونه ای که میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی امروز بین ۱۲ تا ۱۳ و در مناطق ییلاقی نیز بین سه تا پنج درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان باشد.

با افزایش ناپایداری های جوی، دمای هوا از فردا سه شنبه در شهرهای ساحلی و جلگه ای با یک تا ۲ درجه کاهش بین ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در مناطق کوهستانی نیز با ۲ تا سه درجه کاهش به صفر درجه تا چهار درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش بینی هواشناسی، با کاهش ناپایداری های جوی در مازندران از شامگاه سه شنبه، دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای با ۲ تا سه درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز با یک تا چهار درجه افزایش به چهار تا ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد. دمای هوای شبانه نیز از امروز تا پایان هفته در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بین صفر درجه تا منفی پنج درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۱۵.۸ و سیاه بیشه با ۳.۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه تغییر خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز همراه با موج و باد متوسط پیش بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امروز و فردا در در نیمه غربی استان ابری گاهی با بارندگی و در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و برف و در نیمه شرقی ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و برف پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و از شامگاه پنجشنبه تا شنبه آینده نیمه ابری تا ابری بویژه در نواحی غربی با بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.