نوشهر -ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای نور از اختصاص حدود ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح زهکشی و تثبیت منطقه رانشی حدفاصل مسیر رویان - بلده محدوده گلندرود از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، رانش زمین به طول حدود ۵۰۰ متر در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در محدوده "گلندرود" منطقه "اسپی او " حدفاصل محور فرعی رویان - بلده رخ داده و براثر وقوع این حادثه مدت یک هفته ارتباط حدود ۴۰ روستا با مرکز شهر قطع شده بود.

برابر گزارش ها از منابع رسمی ، رانش و لغزش زمین در این نقطه از راه ارتباطی از دهه ۷۰ تاکنون رخ داده است و تکرار این بحران از آن زمان تاکنون با استرس ، اضطراب و نگرانی خیلی از ساکنان ۴۰ روستا و پارچه آبادی این منطقه همراه بوده است .

صمد مصطفی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این اعتبار از محل حوادثی بوده که برای اجرای طرح زهکشی و تثبیت منطقه رانشی در اختیار پیمانکار قرار گرفته است و از آنجایی که این طرح در ۲ مرحله ، مرحله نخست آن زهکشی و مرحله دیگر آن هم دیواره های حفاظتی و آسفالت است بنابراین برابر گزارش ها روند اجرای مرحله نخست طرح رو به پایان است.

وی با اشاره به آنکه اجرای این طرح از خردادماه امسال شروع شده است، بیان داشت: این اعتبار برای مرحله نخست در نظر گرفته شده و بابت دیواره سازی به طول حدود ۲۵۰ متر و آسفالت اعتبار مجزا نیاز است که هنوز برآورد نشده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت : با توجه به آنکه مدت زمان اجرای کامل این طرح یکساله بوده منتهی بنا به دلایلی از جمله شرائط نامساعد جوی و محدودیت های اعتباری در زمان تعیین شده به سرانجام نمی رسد اما با تخصیص اعتبار بابت ساخت دیواره های حفاظتی و روکش آسفالت می توان پیش بینی کرد این طرح در اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

محور فرعی و اصلی رویان - گلندرود - بلده حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و حدود ۹۰ روستا و پارچه آبادی در پیرامون این مسیر پرتردد که به بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر هم وصل می شود روستا و پارچه آبادی وجود دارد .

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور حدود ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی زیرپوشش دارد.