بوشهر - ایرنا  - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: مشکلات ۱۲ واحد دانش بنیان این استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی شد.

به گزارش ایرنا، مهدی صفوی روز دوشنبه در پایان سی و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع تولید استان بوشهر بیان کرد: ۲۵ مصوبه برای حل مشکلات تولید این شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده است.

وی افزود: موضوع های تأمین مالی، استمهال بدهی بانکی، تعیین تکلیف بدهی، تأمین گاز مورد نیاز، مسائل تأمین اجتماعی وامور مالیاتی از جمله مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر است که از سوی این کارگروه با حضور دستگاه‌های مربوط بررسی و به طور مستقیم تصمیم گیری می‌شود.

صفوی با بیان اینکه مصوبات این کارگروه جنبه قانونی دارد و لازم الاجرا است، عنوان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، حل مشکلات واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان، ساماندهی و راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط راکد و یا نیمه فعال و واحدهای فعال برای حفظ ظرفیت تولیدی آنها از رویکردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر در سال جاری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: اثربخشی و نتیجه‌محور بودن مصوبات مورد تاکید این کارگروه است و تا کنون بیش از ۶۰ درصد مصوبات اجرا شده است.