تهران- ایرنا- خبرگزاری روسی تاس بدون ذکر جزییاتی درباره زمان یا چارچوب مشخصی، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و شی جین پینگ همتای چینی وی تا قبل از پایان سال جاری میلادی با یکدیگر دیدار و گفت‌ و گو خواهند کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اعلام این خبر اظهار داشت که دو طرف در خصوص جزییات این گفت‌وگو، بنا به صلاحدید خود بیانیه‌ای را صادر خواهند کرد.

پوتین و شی شراکت دوجانبه «بدون محدودیتی» را در زمان سفر ولادیمیر پوتین به پکن سه هفته قبل از آغاز جنگ اوکراین و در فوریه سال گذشته اعلام کردند.

در حالی که کشورهای غربی ضمن محکوم کردن روسیه به دلیل حمله به اوکراین تحریم‌های شدید اقتصادی را علیه روسیه وضع کرده‌اند، شراکت راهبردی با چین اهمیت بسیار بالایی برای پوتین پیدا کرده است. این در حالی است که در ماه سپتامبر، پکن اعلام کرد که در خصوص جنگ اوکراین «سوالاتی داشته و نگران» است.

دیمیتری مدودف رییس جمهور سابق روسیه که در حال حاضر معاون شورای امنیت ملی روسیه است، هفته گذشته و با سفر به پکن با شی جین پینگ رییس جمهور چین دیدار کرد.

رییس جمهور چین در این دیدار گفته بود که پکن امیدوار است تمامی طرف‌ها در بحران اوکراین، ضمن حفظ خویشتن‌داری، نگرانی‌های امنیتی خود را از طریق راه‌های سیاسی حل و فصل کنند.