ورامین – ایرنا – همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی شهرستان های ورامین ، پیشوا ، قرچک و پاکدشت در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با برپایی آیین های عزاداری در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه، در سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.

عزاداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که روزهای گذشته با نصب پرچم های عزا بر سردر منازل، خیابان ها و میادین خود را برای آئین‌های عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) آماده کرده بودند، لباس های سیاه را بر تن کرده و با تجمع در مساجد و صحن مطهر امامزادگان، در سوگ یاس نبی به عزاداری پرداختند.

بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان های جنوب شرق تهران نیز پذیرای خیل عظیم عزدارانی است که با حضور در این اماکن مقدس و متبرک، شهادت مادر ائمه اطهار را به ایشان تسلیت عرض نمودند.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی از عزادارن پذیرایی می کنند .

در شهرستان پیشوا ، مدفن امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) نیز پذیرای خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت است که برای عزاداری و عرض تسلیت در این صحن باشکوه حضور پیدا کردند .

زائران و مجاوران با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) به عزاداری پرداخته و با قرائت زیارت عاشورا ، در عزای دخت نبی مکرم اسلام اشک ماتم ریختند.

قرار است که امشب پس از نماز مغرب و عشا آئین سنتی تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) در شهرستان های جنوب شرق استان تهران برگزار شود.

آئین تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در جنوب‌شرق تهران برگزار شد

 همزمان با شام غریبان شهادت مظلومانه دختر نبی مکرم اسلام(ص)، آئین تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت، شامگاه سه‌شنبه همزمان با شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر، به یاد مظلومیت دختر پیامبر اسلام، عزاداری کردند.

در شهرستان ورامین، شرکت کنندگان در این مراسم معنوی، با تجمع مقابل مصلای صاحب الزمان (عج)، با عبور از خیابان‌های مسجد جامع و ۱۵ خرداد، به سمت گلزار شهدای گمنام حرکت کرده و در قالب دسته‌های سینه‌زنی به عزاداری پرداخته و در غم جانسوز دخت نبی مکرم اسلامی به سر و سینه زدند.

تشییع کنندگان در حالی که تابوت نمادین حضرت زهرا(س) را حمل می‌کردند در گلزار شهدای گمنام ورامین ورامین تجمع کرده و همنوا با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداخته و نوحه سر دادند. عزاداران که با شاخه های گل در این آیین حضور پیدا کرده بودند، تابوت نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) را گل باران کردند.

در شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن‌موسی الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، زائران و مجاوران همراه ده‌ها هیأت عزاداری خود را با صحن مطهر این امزاده واجب التعظیم رسانده و در غم شهادت حضرت زهرا(س) عزاداری کرده و این مصیبت عظما را محضر حضرت ولی‌عصر(عج) تسلیت گفتند.

در شهرستان‌های قرچک و پاکدشت نیز مردم خداجو و ولایت‌مدار، تابوت نمادین حضرت زهرا(س) را از خیابان‌های اصلی شهر عبور داده و به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند.