کرمان - ایرنا -نیروی انتظامی اعلام کرد که با همکاری کارشناسان علوم اجتماعی نشست تخصصی بررسی علل و عوامل وقوع قتل و خودکشی منجر به قتل در شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی سیرجان در این نشست با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از قتل در جامعه گفت: در بررسی و تحقیق در گوشه ای از قتل های به وقوع پیوسته مشاهده می کنیم بعضی جوانان برای رسیدن به ثروت و امیال خود در کوتاه زمان، دست به سرقت مسلحانه و بعضی مواقع قتل می زنند.

سرهنگ امیر سبتکی با بیان اینکه عوامل موثر در بروز قتل را می توان در ۲ مقوله اقتصادی و نیز فرهنگی - اجتماعی بررسی کرد اظهارداشت: در حیطه عوامل اقتصادی، فقر، بیکاری و نابرابری های ناشی از سرمایه داری و فقدان تامین اجتماعی و فشارهای روانی از جمله علل وقوع قتل محسوب می شود.

یک جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه نیز در این نشست بیان کرد: در تعیین قلمرو قتل در جامعه شناسی انحرافات می توان گفت که قتل یکی از جرایم خشونت آمیز است که در آن آسیب رسانیدن و صدمه وارد نمودن با هدف نابودی جسمانی و تباه ساختن و از بین بردن اجتماعی فرد یا افراد خاصی انجام می شود.

علی سوند رومی اظهار داشت: اگر چه قتل شدیدترین نوع جرایم خشونت آمیز است که ارزشمندترین حقوق انسان ها یعنی حق حیات و زندگی کردن را از آنان سلب می کند، جامعه شناسی انحرافات آن را به عنوان یک واقعیت اجتماعی در نظر گرفته و به دنبال دستیابی به علل اجتماعی آن است.

براساس این گزارش دریافتی که اطلاعات بیشتری از آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته در این نشست پس از تبادل نظر و ارائه راهکارهای سایر کارشناسان، برنامه ریزی برای اجرای تصمیم های این کارشناسان به عنوان مصوبه به مرحله اجرا گذاشته شد.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان واقع شده است.