تهران - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف بیش از ۵۲۵ میلیارد ریالی کالای قاچاق در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سایت پلیس، سرهنگ هدایت بهرامی از اجرای طرح سراسری بازدید از جایگاه‌های عرضه و تانکرهای حامل سوخت و کنترل تردد خودروهای عبوری اشاره کرد و گفت: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۵۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.

وی افزود: قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی به‌عنوان یک رفتار ضد اجتماعی می‌تواندآسیب‌های مختلفی را برای جامعه و امنیت عمومی کشور به همراه داشته باشد.

سرهنگ بهرامی با تاکید بر اینکه قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی، پتانسیل‌های موجود کشور را برای رشد و توسعه دچار اختلال می کند و کشور را از رسیدن به اهداف بلند توسعه‌ای دور می سازد، گفت: به‌همین منظور جهت انضباط بخشی و تشدید نظارت و از بین بردن بسترهای تخلف، طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت واپایش جایگاه‌های عرضه و تانکرهای حامل سوخت در دستور کار قرار گرفت.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه با اجرای این طرح در ۷۲ ساعت گذشته از ۴۷ کارگاه تغلیظ و جایگاه سوخت بازدید شد توضیح داد: در این رابطه ۱۴دستگاه خودرو حامل و سوخت رسان توقیف و ۳۷ نفر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از دستاوردهای اجرای این طرح را کشف ۲۵۵ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت اعلام کرد و گفت: همچنین در این طرح یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۲۵ قلم کالا قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی نیز کشف شد.

سرهنگ بهرامی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۵۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند و با تکمیل تحقیقات پلیسی افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.