تهران- ایرنا- مربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: فکر می‌کنم حساس‌ترین دیدار ما در پیکارهای قهرمانی جهان با شیلی است و اگر بتوانیم آن‌ها را شکست دهیم، به دستاورد بزرگی می‌رسیم.

شهداد مرتجی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص وضعیت تیم ملی هندبال پیش از آغاز مسابقات هندبال قهرمانی جهان اظهار داشت: هم در اردوی گذشته و هم در اردوی آخر، بچه‌ها خیلی تلاش کردند و خود وسلین وویوویچ هم زمان زیادی گذاشت و کمک‌هایی که از کشور خودش آورده بود که خیلی خوب کار کردند. به یک آمادگی مطلوب رسیدیم و انشاالله در فرصت باقیمانده بازی‌های تدارکاتی بتواند به تیم کمک کند تا با یک آمادگی صد درصدی وارد مسابقات بشویم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی هندبال جهان گفت: دیدار نخست برابر شیلی خیلی مهم است و اگر بتوانیم آن‌ها را ببریم، می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم. سطح هندبال شیلی در حد تیم ما هست و اگر آن روز، روز بچه‌ها باشد و بتوانند بازی خود را ارائه دهند، بازی برابر شیلی را با برد پشت سر می‌گذاریم.

مربی تیم ملی هندبال ادامه داد: دیدار برابر مونته‌نگرو بازی بسیار سختی برای ماست. این تیم جوان، پدیده اروپا است. اسپانیا هم یکی از مدعیان قهرمانی است و بازی دشواری با آن‌ها داریم. فکر می‌کنم حساس‌ترین بازی ما با شیلی است و اگر بتوانیم آن‌ها را شکست دهیم، به دستاورد بزرگی برای هندبال ایران می‌رسیم.

مرتجی در خصوص تاثیر وسلین وویوویچ بر هندبال ایران گفت: او در زمان بازیگری و مربیگری در بالاترین سطح از هندبال جهان بوده است. از تجربیات او استفاده می‌کنیم چرا که در سطح یک دنیا مربیگری کرده است. او نکات ریز و مفیدی به بچه‌ها تذکر می‌دهد که همه این‌ها به مربیگری و ادامه کار ما کمک می‌کند.

بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی لغایت ۹ بهمن به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و سوئد برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران در گروه A مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های ملی اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروه هستند.

برنامه دیدارهای ایران به شرح زیر است:

ایران - شیلی / پنجشنبه ۲۲ دی ساعت ۲۰:۳۰
ایران - مونته‌نگرو / شنبه ۲۴ دی ساعت ۲۰:۳۰
ایران - اسپانیا / دوشنبه ۲۶ دی ساعت ۲۳:۰۰