گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت ۶۶ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در چهار دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست هفته هشتم این مسابقات، ۱۱ راس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "صوفی‌ناز جابر" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "آی نازگل توتلی" و "سایرا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "کریشنا" اول شد و اسب‌های "دنی یلا" و "آگرین ایخانی" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۱۲ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "آدولف" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "گالاند" و "دل تیبا" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون مبتدی نبرده بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "تایتان" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "والنتینو" و "تکناز" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "هایده" اول شد و اسب‌های "گاگا جی" و "مادران" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز نخست هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس که بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "کینگ مامبو" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "استانبول سیتی" و "متیوس" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته ششم این مسابقات در پایان ۳ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند که به گفته متولیان برگزاری از این هفته ۳۰ درصد به جوایز نقدی این رخداد ورزشی اضافه شد.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۹ دیماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

مالکان ۱۲۹ اسب برای هفته هشتم کورس گنبدکاووس نام‌نویسی کردند

کورس اسبدوانی پاییزه گنبد

اسب‌های برتر هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس معرفی شدند

آغاز هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس+ فیلم