یاسوج- ایرنا- فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش‌های علمی در راستای مدیریت هوشمند ارتقا بهره‌وری محصولات راهبردی، به کشاورزان در بیش از ۶۰۰ روستای بالای ۲۰خانوار استان آغاز شد.

سردار حمید خرمدل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آموزش ها در قالب یک طرح با مشارکت جهاد کشاورزی استان، در سطح بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت تحت پوشش از طریق ۲۲۰ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به عنوان مربیان طرح جهش تولید محصولات راهبردی بسیج همگام با کشاورز ارائه می‌ شوند.

وی افزود: سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی مسئول ارائه این آموزش‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ های مردمی و گروه‌ های جهادی مهمترین ابزار در این طرح است تا با اجرای آن در کنار جهاد کشاورزی بتوانیم با آموزش‌های علمی و ترویجی تولید محصولات راهبردی را در این استان ارتقا دهیم.

سردار خرمدل بیان کرد: ابتدا باید یک نقشه راه از وضعیت موجود بخش کشاورزی با این نگاه که کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برسیم، داشته باشیم تا موفقیت این طرح تضمین شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۸۰ هزار هکتار آن آبی است،این استان با یک درصد از مساحت خاک ایران هشت درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد.

در مجموع سالیانه حدود یک میلیون تن محصول کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود،این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.