جیرفت- ایرنا- مردم جیرفت برای دوازدهمین بار در قالب "یادمان ولایت" حضور رهبر معظم انقلاب در شهر جیرفت را گرامی داشتند.

رهبر معظم انقلاب مرداد ۱۳۵۷ برای ۲ ماه و نیم در شهر جیرفت در تبعید بودند و امسال مردم این دیار برای دوازدهمین سال است که در قالب "یادمان ولایت" حضور ایشان را در شهر خود گرامی می دارند.

شامگاه پنجشنبه دوازدهمین دوره یادمان ولایت در جیرفت به همین مناسبت برگزار شد اما امسال هم همچون سال گذشته با تجلیل از شهید سلیمانی سرباز و همراه رهبر انقلاب این مراسم برگزار شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز میهمان جیرفتی ها بود.

سیدمحمد حسینی معاون رییس جمهور نیز به عنوان یکی از اعضای هیات امنای موسسه یادمان ولایت در این مراسم در سخنانی ،گفت: این یادمان به مناسبت تجلیل و تکریم از رهبر فرزانه انقلاب و به یاد دورانی که حضرت آقا در میان مردم خونگرم، صمیمی و باصفای جیرفت تبعید بودند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هرساله مردم جیرفت با شوق در این یادمان حضور پیدا می کنند افزود: از هنرمندان، شاعران، نویسندگان، اهالی تئاتر و موسیقی هم در این یادمان بهره گرفته می شود.

حسینی اضافه کرد: امیدواریم در جای جای کشور چنین برنامه هایی برگزار شده و موجب همگرایی، همدلی، نشاط و انگیزه میان مردم شود.

وی با بیان اینکه امسال به صورت ویژه از سردار سلیمانی هم تجلیل شد ادامه داد: مردم جنوب استان کرمان و جیرفت که خود سرباز و بسیجی حاج قاسم بودند خاطرات شیرینی از شهید سلیمانی به یاد دارند.

مشاور استاندار کرمان و مدیر موسسه یادمان ولایت هم در این مراسم گفت: این یادمان ۲ بخش رقابتی کتابخوانی و دلنوشته داشت که از میان ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده برای بخش کتابخوانی در فضای مجازی ۳۰ نفر را برگزیده شدند و در بخش دلنوشته هم از میان یک هزار و ۶۰۰ نفر ۲۰ نفر برگزیده شدند.

حمدالله فاریابی افزود: این یادمان بخش های دیگری از جمله ویژگی های مکتب حاج قاسم، جمع بندی خاطرات ایثارگران و کارگاه تئاتر دارد که ادامه خواهد داشت.

سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این یادمان را در زیر بخوانید؛

وزیر فرهنگ: دشمن اجازه پیدا نخواهد کرد مانع اعتلای جامعه اسلامی شود