همدان- ایرنا- همایش بزرگ ورزش صبحگاهی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد "شهادت شهید قاسم سلیمانی" و با هدف ترویج نشاط و شادابی امروز جمعه در سالن ابن سینای شهر همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این همایش با حضور ۵۰۰ ورزشکار از ایستگاه‌های مختلف شهر همدان برگزار شد و شرکت کنندگان به انجام حرکات مختلف ورزشی پرداختند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این مراسم گفت: ورزش صبحگاهی یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی دستگاه ورزش در سطح استان است.

علی حقیقی افزود: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یک اصل مهم در زندگی روزمره خانواده‌ها مورد توجه است و برگزاری این ورزش به صورت گروهی و همایشی می‌تواند در ترغیب اقشار مختلف به ورزش تاثیر بسزایی بگذارد.

وی با بیان اینکه همدان دغدغه‌ای در ورزش‌های همگانی ندارد و فعالیت چشمگیری را در این بخش شاهد هستیم، افزود: هیات ورزش همگانی همدان یکی از بهترین هیات‌های استان همدان محسوب می‌شود و رضایت کامل از عملکرد همگانی داریم.

حقیقی فعالیت ورزش صبحگاهی این استان را در سطح کشور برتر دانست و گفت: مجموعه ورزش همدان همواره از برگزاری چنین همایش‌هایی استقبال می‌کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: به مناسبت سومین سالگرد شهادت "حاج قاسم سلیمانی" برنامه‌های فرهنگی ورزشی تحت عنوان پهلوان جان فدا در سراسر استان برگزار می‌شود.

رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان نیز در این همایش گفت: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یکی از رشته‌های فعال در بین آحاد جامعه به طور روزانه گسترش می‌یابد.

هادی سبزواری بیان کرد: ورزش صبحگاهی نیاز به آموزش تخصصی ندارد و تمامی رده‌های سنی می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی افزود: ورزشکاران ورزش صبحگاهی همه روزه ساعات اولیه صبح به صورت رایگان در سالن‌های ورزشی زیر پوشش اداره کل ورزش و جوانان همدان زیر نظر مربیان فعالیت می‌کنند.

استان همدان دارای نزدیک به ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های زیرمجموعه هیات ورزش‌های همگانی است.