زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سالانه ۸۰۰ تا یک هزار دستگاه کنتور آب مشترکان این شرکت بر اثر یخ زدگی آسیب دیده و تعویض می‌شود.

علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشترکان باید انشعابات و تاسیسات آبرسانی خود را از یخ زدگی محافظت کنند، افزود: هزینه تعویض کنتورهای آسیب دیده از مشترکان اخذ می‌شود.

وی یادآورشد: همه ساله با آغاز فصل زمستان و سردی هوا، احتمال یخ زدگی لوله های آب و کنتورهای منازل وجود دارد بر این اساس مشترکان این شرکت باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آبرسانی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات آبرسانی، عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قراردادن کیسه ای پر از خاک اره و کاه در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان عنوان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از مشترکان خواست، در صورت یخ زدگی کنتورهای آب از ریختن آب داغ یا آب گرم بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی که موجب ترکیدگی و نشت آب می شود، خودداری کنند.

جزءقاسمی تاکید کرد: مشترکان این شرکت هنگام بروز هرگونه حادثه در خصوص انشعابات آب، مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) اعلام کنند.