تهران-ایرنا- مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آخرین مهلت نام نویسی و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش بهمن ماه سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها تا پایان امشب ۱۰ دی ماه خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی سازمان سنجش، علیرضا کریمیان روز شنبه در این باره گفت: تاکنون بیش از ۵۳ هزار داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نام نویسی کرده‌اند.

وی یادآور شد: نام نویسی و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان از روز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه آغاز شده و تا امشب ۱۰ دی ماه ادامه دارد. این فرصت قابل تمدید نیست و علاقه مندان به پذیرش در دوره مذکور لازم است در ساعات باقی مانده اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر ضرورت دقت در درج اطلاعات نام نویسی در این مرحله، تصریح کرد: پذیرش برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱ تکمیل نشده بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم صورت می‌گیرد. لذا لازم است داوطلبان در درج معدل کل و معدل کتبی خود دقت کنند؛ چرا که مغایرت معدل کل یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و معدل کتبی اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه نام نویسی، به لغو قبولی منجر می‌شود.

کریمیان یادآور شد: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که مدرک پیش‌دانشگاهی یا کاردانی دارند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی نام نویسی درج کنند.