تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: زمانی که به فدراسیون آمدم با بدهی زیاد از جمله مالیات و بدهی به وزارت دفاع بابت فشنگ روبه رو بودیم اما منتظر دریافت اعتبار یا حل مشکلات از بیرون فدراسیون نماندیم و به دنبال حل مشکلات بودیم.

به گزارش ایرنا، مرتضی قربانی روز شنبه مجمع عمومی فدراسیون در شهر مشهد، افزود: به اهداف پروازی، تفنگ و تپانچه رسیدگی کردیم ، هماهنگی با مربیان صورت گرفت و کار را شروع کردیم و با وجود بدهی‌های زیاد، تیم‌های ملی برای شرکت در جام جهانی و قهرمانی جهان در برزیل، باکو، قونیه، قزاقستان، ترکیه و مصر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال جاری با انجام ۷ اعزام، ۱۰ مدال شد و نخستین سهمیه المپیک و تیراندازی نیز از توفیقات امسال بود که توسط هانیه رستمیان برای کشور به ارمغان آورده شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ۱۰ ماه تیم‌های ملی غیر فعال بودند و با حضور در فدراسیون برگزاری اردوها از سر گرفته شد و در حال حاضر تیم‌ها و تیراندازان در وضعیت خوبی قرار دارند.

قربانی تاکید کرد: دستورالعملی با وزارت دفاع آماده کردیم و سه ماه است منتظر امضای آن از سوی وزارت ورزش هستیم. ۲ تیم نوجوانان و جوانان کار خود را آغاز کردند و اردوهای آنها با حضور سرمربیان جدید برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین کمیته گلوله‌زنی راه‌اندازی شد و ۲ مرحله مسابقه نیز در این رشته برگزار شده است و چند روز آینده یک مرحله مسابقه دیگر در قم برگزار و تا پایان سال، چهارمین مرحله مسابقات برگزار می‌شود.

قربانی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ تیرانداز در لیگ برتر و دسته یک تفنگ و تپانچه، جایزه بزرگ و مسابقات آزاد از سراسر کشور حضور داشتند، زیرا در کنار لیگ باید به بحث ورزش همگانی در رشته تیراندازی توجه کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان یادآور شد: از اسفند ماه تا کنون ۱۳ سفر استانی انجام شده و ۸ مجمع انتخاباتی و ۴ مجمع عمومی و سالیانه در هیئت‌های استانی داشتیم.

مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی با حضور سیدمحمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در شهر مشهد در حال برگزاری است.