کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز اعلام کرد: ۱۴ ویژه برنامه سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی در این استان آماده سازی و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق روز شنبه در نشست خبری مشترک با حوزه هنری استان البرز که با حضور خبرنگاران در خصوص اعلام برنامه های سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، افزود: این ویژه برنامه های در بخش های فرهنگی ، هنری ، شعر ، فیلم و امثال آن تدوین شده که برنامه شعرخوانی توسط نوجوانان و جوانان از مهمترین اقدامات است .

وی با بیان اینکه در طرح «فرزندان حاج قاسم» دانش آموزان و دانشجویان جامعه هدف ما هستند، گفت: برای این طرح ویژه برنامه های متنوعی تدوین و پیش بینی شده است .

ولایی برحق به برنامه فرهنگی هنری «ملک سلیمان» اشاره کرد و افزود: با همکاری حوزه هنری البرز و سازمان فرهنگی شهرداری تهران ویژه برنامه فرهنگی هنری ملک سلیمان به مدت چهار روز در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

وی همچنین به تولید کلیپ، فیلم کوتاه، شعر، داستان و روایت با مضمون شهادت حاج قاسم اشاره کرد و یادآور شد: در حسینیه‌ها و مساجد البرز تعداد زیادی کلیپ‌ فیلم‌ و تولید محتواها اکران می شود.

ولایی برحق با بیان اینکه این اقدام با درخواست مسؤولان مساجد و حسینیه‌ها تسهیل می‌شود، به اجرای طرح «مطالبه انتقام سخت» نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا لینکی به منظور جمع آوری امضا طراحی شده است.

وی افزود: این اقدام بیانگر غیرت و ارادت مردم به حاج قاسم خواهد بود که به صورت مستمر نیز در جریان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: با همکاری نهاد دانشگاه‌ها چند ویژه برنامه مختص حاج قاسم از جمله تبیین شخصیت حاج قاسم، خصوصیت‌ها و روایت‌ها نیز در دستورکار قرار گرفته است.

به یاد حاج قاسم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به کلید واژه «جان فدا» که به منظور استفاده در فضاهای رسانه‌ای و فضاسازی محیط سراسر کشور استفاده می‌شود، یادآور شد: «به یاد حاج قاسم» نیز هشتکی طراحی شده و سعی داریم در فضاسازی‌های شهری و تولید محتواهای خود از آن استفاده کنیم.

ولایی برحق با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام انجام خواهد شد، تصریح کرد: قرار استهمزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی با ۱۱۰ خانواده شهید در استان دیدار شود که در این میان با هدف گرامیداشت یاد شهید منظور، عکس چاپ شده شهید بر روی تخت شاسی، به خانواده وی اهدا خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری مراسم «وداع ماندگار» ویژه شب سیزدهم دی ماه در مساجد و حسینیه ها بعد از نماز مغرب و عشا در محلات و مناطق خبر داد و گفت: ویژه برنامه «فرزندان حاج قاسم» تحت عنوان زنگ مقاومت با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

طی این آیین یک بسته فرهنگی به معلمین و اساتید اهدا می‌شود تا در کلاس درس خود روایت گری داشته باشند.

برگزاری ۲۰ عنوان همایش و تجمع در البرز

ولایی برحق تصریح کرد: ۲۰ همایش با محوریت بصیرت افزایی از پنجشنبه هفته گذشته در استان البرز آغاز شده و تا پایان ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

قرارگاه ویژه«مکتب حاج قاسم» و «عقیله» راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های اداره کل تبلیغات در ایام مختلف سال، تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه‌هایی که به صورت مستمر برگزار می‌شود و پس از این ایام روی آن متمرکز خواهیم شد راه اندازی ۲ قرارگاه ویژه بانوان و آقایان است.

وی با بیان اینکه قرارگاه مکتب حاج قاسم ویژه برادران در رده سنی جوان و نوجوانان است، اضافه کرد: در این راستا ۱۰۰ مرکز تربیتی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه عقیله ویژه بانوان فعال خواهد بود، گفت: محتواهای آماده برای آموزش به این ۲ قرارگاه ارائه خواهد شد و با گذشت زمان شاهد نقش آفرینی افراد فعال در این قرارگاه‌ها در عملیات‌های اجتماعی و محله محور خواهیم بود.

انیمیشن لالایی در البرز تولید شد

رییس حوزه هنری استان البرز  نیز در این نشست گفت: انیمیشن «لالایی» به یاد سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی توسط هنرمندان این استان تولید شد.

محمد مهرابی  افزود: تولید مجموعه پادکست صوتی شهدا، رونمایی از مجموعه کتاب و کتاب صوتی چهارراه قلم، نمایش صحنه چهارراه قلم و رونمایی از پرتره جدید حاج قاسم را از دیگر اقدامات این مجموعه است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه در فضای امروز جامعه، اضافه کرد: تا کنون در این راستا شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم که یکی از آن‌ها راه اندازی مرکز رسانه‌ای صدر است که به عنوان یک الگو در دیگر استان‌ها مطرح می‌شود.

مهرابی تصریح کرد: تعامل خوب تبلیغات اسلامی و حوزه هنری موجب شد تا بتوانیم این مرکز رسانه‌ای را رقم بزنیم که همواره قدردان تعامل و نگاه ویژه مدیرکل تبلیغات اسلامی به بحث رسانه و روحیه تعاملی این مقام مسوول هستیم.

وی در خصوص عملکرد این مرکز رسانه‌ای اضافه کرد: در این مرکز با نوجوانان دهه هشتادی طرف هستیم، که در بسیاری از مواقع ما در بسیاری از مواقع در جایگاه یادگیری از این نسل قرار می‌گیریم.

رییس حوزه هنری استان البرز در بخش دیگری به تشریح برنامه‌هایی که در دستورکار قرار دارد اشاره کرد و گفت: تئاتر بچه‌های مسجد با همکاری مساجد و حسینیه‌ها برگزار خواهد شد که به همین منظور۲۰ گروه نمایشی از دل بچه‌های مسجدی انتخاب شده است.

مهرابی یادآور شد: تولید، توزیع مجموعه آثار گرافیکی با موضوع حاج قاسم‌، تولید کمیک موشن‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حمایت از محافل هنری از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در سالروز شهادت سردار دل‌ها است.