جعفر قزوینیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مطالعات صورت گرفته، نقش روشنایی در ایمنی جادهها بیش از پنج درصد نیست.
وی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه سازمان راهداری و توزیع اعتبارات، برای نصب روشنایی در نقاط مهگیر الزام است با این وجود پیگیر افزایش روشنایی در محورهای مواصلاتی هستیم اضافه کرد: نصب روشنایی برای ۲۰ کیلومتر از محورها را در دستور کار قرار دادهایم اما اعتبارات قطرهچکانی است در حالی که حدود ۱۵ سال قبل میزان تخصیص اعتبارات در این حوزه مطلوب بود.
این مسوول بر لزوم افزایش روشنایی در جاده ها تاکید کرد و گفت: با توجه به بالا بودن تصادفات در جادههای چهار خطه که حتی بیشتر از جاده ۲ خطه است، نیروی انسانی به ویژه خودروهای در افزایش تلفات انسانی نقش دارند.
وی با اشاره به اینکه تنها عملیات اجرایی در راستای رفع ایرادات جاده، ایمنی محورها را افزایش نمیدهد ادامه داد: در این ارتباط نیروی انسانی (رانندهها) و خودروهای کشور در افزایش تلفات جانی دخیل هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان با یادآوری افزایش هشت درصدی تصادفات منجر به فوت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز گفت: بر این مبنا برنامه مطالعاتی با هدف کاهش تصادفات و تلفات انسانی در محورهای مواصلاتی استان زنجان اجرایی خواهد شد.
استان زنجان پنج هزارو ۸۴۶ کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه، راههای فرعی و روستایی دارد.