بوشهر - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) گفت: شرکت های مستقر در این پارک توانمندی بسیار بالایی برای تامین نیازمندی‌های پایه و پیشرفته حوزه فناوری اطلاعات صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی دارند و صنایع نباید به آنها به چشم شرکت‌های نوپا و کوچک دانشگاهی نگاه شود.

ابوالحسن رزمی‌نیا روز یکشنبه در نشست با معاون وزیر ارتباطات و شرکت‌های فناور و دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات در عسلویه بیان کرد: فضا و بازار دادن به شرکت‌های دانش بنیان راهکار واقعی کمک به رشد اقتصادی مدرن کشور است.

وی افزود: حمایت از دانش‌بنیان‌ها تنها تشویق و دست نوازش کشیدن بر سر آنها نیست بلکه باید با آنها همراهی و بازار در اختیار آنها گذاشته شود که یکی از بزرگترین بازارهای این واحدهای فناور، منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر است.

رزمی‌نیا عنوان کرد: اگر دیدگاه دستوری در قبال واحدهای فناور و دانش بنیان در پیش گرفته شود نتیجه آن سال‌ها سرگردانی و مهاجرت نخبگان کشور می‌شود تا کشور به کویر نیروی انسانی تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: امروز دنیای تجارت و بازرگانی با ۲ مولفه اصلی سبک اجرا و بازیگران، تغییر رویکرد داده و به سمت تجارت نرم و ارتباطات مبتنی بر اطلاعات و نقش‌آفرینی شرکت‌های کوچک با سه تا چهار عضو حرکت کرده است.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از بازیگران بازرگانی مدرن را شرکت‌های دانش بنیان پوشش می‌دهند و اگر قرار است بخش دولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی مانند پتروشیمی‌ها کمکی به رشد اقتصادی مدرن کشور بکنند باید مداخله‌ای خلاق داشته باشند.

رزمی نیا یادآور شد: گاهی بهترین کاری که بخش دولتی می‌تواند انجام دهد این است که هیچ اقدامی نکند و در برخی موارد می‌تواند حمایت هوشمندانه‌ای را در پیش گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: بهترین مسیری که بخش دولتی برای رشد اقتصاد در پیش گرفت طراحی پارک‌ها علم و فناوری بود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از این کریدور وارد بازارهای واقعی شوند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌ها و رویدادهایی به منظور بررسی مسائل و ایجاد بازار برای واحدهای دانش بنیان، گفت: این رویدادها خوب است اما تا هنگامی که به امضای قرارداد برای استقرار شرکت‌ها و اجرا منجر نشود، به سرانجام نرسیده است.