زنجان - ایرنا –مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: از هزار و ۶۳۹ ساختمان مدرسه در این استان ۵۴ مدرسه معادل ۳.۲ درصد کل مدارس استان تخریبی است و نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا اسلامی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز زنجان، افزود: از مجموع هشت هزار و ۲۱۳ کلاس درس در استان نیز ۲۷۴ کلاس در وضعیت تخریبی قرار دارد.

وی به پروژه های مدرسه سازی در دست اجرا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۳۸ مدرسه جدید در سطح استان در دست احداث است که ۱۰ باب از این پروژه ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق شهری از جمله شهرک های اقماری زنجان، شهر قیدار، ابهر و خرمدره را از عمده مشکلات در استان برشمرد که باید با کمک مسوولان مرتفع شود.

وی، احداث فضاهای آموزشی از سوی شرکت های تعاونی مسکن، موضوع ماده ۱۸ قانون شورای آموزش و پرورش و استنکاف از انجام این وظیفه قانونی توسط این گروه از سازندگان و انبوه سازان را از جمله دغدغه های سال های اخیر در تامین کافی فضاهای آموزشی مناسب اعلام کرد و اظهار امیدواری نمود مسوولان استانی در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهند.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم همراهی رسانه ها در جلب مشارکت خیران و شهروندان در احداث مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: مشارکت مالی خیران در ساخت مدارس استان نسبت به چهار سال پیش، بیش از ۸۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

هادی درزی رامندی سرپرست خبرگزاری ایرنا استان زنجان نیز در این دیدار بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و صحیح از اقدامات دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت:بدون اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته، انگار کاری انجام نشده است و رسالت رسانه ها در اطلاع رسانی درست و صحیح اینجا نمود پیدا می کند.

به گزارش ایرنا جمعیت دانش آموزان استان استان در حال حاضر بالغ بر ۲۱۴ هزار نفر است.