قزوین - ایرنا - رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: پرداختن به جهاد تبیین و تقویت این مقوله از سوی اهالی خبر و قلم به دستان از اهداف جشنواره رسانه ای ابوذر به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، محمد کشاورز روز یکشنبه در دیدار با سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین افزود: با توجه به توطئه های روز افزون دشمن به ویژه در حوزه جنگ فرهنگی و رسانه ای، امروز در حوزه جهاد تبیین جای کار زیادی از سوی رسانه ها وجود دارد.

به گفته وی، یکی از محورها و اهداف مهم بسیج رسانه در برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر، پرداختن به جهاد تبیین و تقویت آن از سوی رسانه ها و خبرنگاران است.

کشاورز از جشنواره ابوذر به عنوان یکی از فعالیت های شاخص بسیج رسانه یاد کرد و افزود: یکی دیگر از اهداف این رخداد مهم فرهنگی، انسجام و تقویت رسانه های انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی را از خبرنگاران قزوینی در مرحله استانی جشنواره رسانه ای ابوذر شاهد بوده ایم و تقاضا داریم تا افراد جا مانده و علاقه مند آثار خود را تا ۱۵ دی ماه به دبیرخانه این رخداد ارسال کنند.

وی اظهار داشت: داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در خارج از استان و از سوی اساتید حوزه رسانه در تهران انجام خواهد شد و نفرات برگزیده نیز طی مراسمی در بهمن ماه سال جاری و به مناسبت دهه مبارک فجر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

کشاورز، یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز گرامیداشت و با اشاره به ایام سومین سالگرد این شهید والامقام، یادآور شد: مسابقه ای تحت عنوان "مکتب حاج قاسم" به این مناسبت در حال برگزاری است و خبرنگاران آثار خود را می توانند در قالب گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه و یادداشت، تیتر و سرمقاله، اینفوگرافی، مستند، گزارش ویدیویی و پادکست تا ۱۹ دی ماه جاری به دبیرخانه این مراسم و یا به شماره ۰۹۱۰۰۹۱۳۵۰ ارسال کنند.

وی با بیان اینکه بسیج متعلق به همه آحاد جامعه است، اظهار داشت: خبرنگاران در قالب بسیج رسانه می توانند هم افزایی خوبی را برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین پیگیری مطالبات و رفع مشکلات جامعه خود داشته باشند.

این مسوول در ادامه با اشاره به نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در اطلاع رسانی صحیح، به موقع و تنویر افکار عمومی، افزود: این رسانه در حوزه جهاد تبیین می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود خود گام های بلندی بردارد.

رضا اسدی، سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین نیز در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت های ایرنا در حوزه جهاد تبیین و انعکاس خدمات و اخبار این حوزه، خاطرنشان کرد: ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام در این رابطه آمادگی همکاری و تعامل هرچه بیشتر با مجموعه بسیج رسانه را دارد.